טיול להוואי-ארה"ב

🏝️הוואי-מדינת ה-אלוהה🏝️

טיול להוואי-ארה"ב 27.7-20.8.2021

🌎וואוו!!הוואי!!

טוב מיותר לציין שזה יעד פשוט מדהים!!בין אם זה לגלישה,לירחי דבש,לזוגות,לטיולי טבע וגיאולוגיה,לראוד טריפים עם חברים,יש פשוט הכל מהכל!

נכון…קצת יותר, אבל אם מתנהלים נכון (מקווה שאחרי שתקראו כאן קצת זה יעזור..), אז אפשר קצת לחסוך עלויות.

את הטיול להוואי התחלתי בידיעה שאני חוזר אחרי בערך שבועיים, אבל אחרי כמה ימים היה לי ברור שאאריך קצת..וזה קרה פעמיים, וככה הטיול התארך לו לשלושה וחצי שבועות.

החלק של היציאה מישראל,הכניסה להוואי והכניסה שוב לישראל, מעודכן לתקופה בה טיילתי..תקופה עם לא מעט הנחיות קורונה, ככה שמי שקורא את המדריך בתקופות אחרות ובא לו/ה להוסיך/לעדכן לשדרג (גם בלי קשר להנחיות הגבול), מוזמנים באהבה ליצור קשר כדי שהמידע ישמש את המטיילים הבאים במקום המדהים הזה!

אחת הנקודות בחוף וייקיקי באי אואהו,תתרגלו...יפה בכל מקום

🌏אז מי את הוואי??

🌴קודם כל זה לא הוואי,זה הויאי (קשה להעביר הגייה בכתיבה…אבל תנסו לבטא את ה- ב' כמו ו', ותקבלו את השם הנכון). 

🌴היא בעצם קבוצת איים באוקייאנוס השקט, והמדינה ה- 50 של ארה"ב-למרות שנמצאת במרחק של כמה שעות טובות,במרחק של 4,000 ק"מ ממנה,והיא גם הדרומית ביותר ממדינות ארה"ב.

🌴איים:עקרונית…יש בהוואי 137 איים!(כולל הקטנים ביותר),המרכזיים והגדולים הם 8 איים: מאווי,אואהו,קאואיי,ביג איילנד,מולוקאי,לאנאי,ניהיאהו,קאהולאווה,הוואי (כן כן,השם של האי השמיני נקרא הוואי).

לתיירים מותר להיכנס רק ל-5: מאווי,אואהו,קאואיי,ביג איילנד,מולוקאי.

🌴היא מדינת איים טרופית,ומלאה בנוף גיאולוגי חשוף וצעיר יחסית,ומעולה לחובבי גלישת הגלים.

🌴עיר הבירה: הונולולו (באי אואה). שפה רשמית: אנגלית,הוואית. אוכלוסייה: כמליון וחצי תושבים.

🌴בשנת 1898 סופחה הוואי לארה"ב, ובשנת 1959 הוגדרה רשמית כמדינה ה- 50 של ארה"ב.

*בשנת 1941 הופצצה פרל הרבור באואהו ע"י היפנים, וזו הסיבה העיקרית שארה"ב נכנסה להיות חלק ממלחמת העולם השנייה עד לכניעתה של יפן.

🌏כללי:

🌴טיסהטיסה בינ': אני סגרתי טיסה דרך חברת UNITED AIRLINES והם לגמרי אחלה של חברה!טיסה מישראל ישירות לסן פרנסיסקו,קונקשיין של כמה שעות ומשם להוואי עוד בערך 5 שעות.

טיסות פנים: יש 2 חברות עיקריות שנותנות שירות של טיסות פנים-חברת Hawaiian וחברת Southwest שתיהן עושות גם כמובן טיסות חוץ – בינלאומיות ולא רק טיסות פנים. לדעתי,בלי לחשוב פעמיים לסגור רק עם Southwest מהסיבה הפשוטה שהם זולים יותר,וכוללים כבודה בתא מטען. מבחינת הגעה לשדה,טיסות הפנים הם ממש כמו תחבורה ציבורית…שעה וחצי ככה לגמרי מספיק!הכל מתקתק שם,והטיסות בין האיים יחסית ממש מהירות (בין 30-40 דק').

🌴רכב– על השכרת הרכב פירטתי בנפרד מאחר וזו דרך עיקרית באמת לטייל ברוב האזורים בהוואי,אפשר לראות כאן.

🌴דלק– האמת,יחסית ממש לא יקר!דלק רגיל הוא 87' (בנזין) טנק מלא עלה בממוצע 40-50 דולר (תלוי ברכב).

🌴כבישי אגרה– מלבד כבישים מהירים באואהו, אין באמת כבישי אגרה ששמנו לב אליהם,וגם באואהו, זה היה כביש מהיר..ולא אגרה..ככה שמהבחינה הזו (וממה שאנחנו שמנו לב לפחות), אין מה לחשוש.

🌴אינטרנט– לרוב כשאני מטייל בחו"ל אני קונה סים מקומי ותכנית מקומית וסלמתק…אבללל,בגלל המחירים שגם ככה יקרים..ואחרי בירור,הבנתי שסים מקומי עם תכנית יעלה לי פחות או יותר אותו הדבר עם פחות ג'יגה ושיחות מאשר תכנית מהארץ של חברת הטלפון שלי…300 שקלים לחודש עם 100 ג'יגה,כולל שיחות ואס אם אסים,כולל שימוש ללא הגבלה בווטסאפ פייסבוק ואינסטגרם…ואתם נשארים מחוברים בכל מקום,גם בקונקשיינים,ככה שזה ממש נוח:)

🌴ביטוח- לא לצאת בלי ביטוח!! לא אתחיל לפרט כאן על החוויה שהייתה לי באחד ממסלולי ההליכה כדי לא להכניס לפאניקה (מי שרוצה מוזמן לכתוב לי ואסביר בכיף), אבל בגדול,לא לצאת בלי ביטוח…יש חברות ביטוח שמקיפות גם קורונה,ומי שרוצה גם טלפון לוויני וכו' למי שעושה מסלולי הליכה..

ממליץ בחום לסגור דרך סוכן שאני תמיד סוגר דרכו-אלמוג רוזן, הוא עובד עם כל חברות הביטוח,והמחיר גם ככה ייצא לכם זהה אם תדברו ישירות עם אותה חברת ביטוח,פשוט דרכו תקבלו עוד שירות אישי וזמין לכל מקרה,שזה תמיד טוב שיהיה.

חוץ מזה, לפחות תחליפו איתו מילה כדי שתראו מה הכי מתאים לכם מבין חברות הביטוח,השוואת מחירים וכו',הוא אחלה כתובת לכל מקרה!

טיול להוואי
חוף ויקיקי-אואהו

🌏השאלה שמטרידה את כולם...

🌴אז בואו נעשה בזה קצת סדר…בגדול-הוואי יקרה!אבל,אם עושים כמה דברים בצורה נכונה ומתוכננת…אפשר לחסוך לא מעט!

🌴3 הנושאים העיקריים המרכזיים שיכולים לחסוך לכם כסף הם לסגור מראש: טיסה בינל',לינה,השכרת רכב.

🌴"טוב הבנו…אבל תכלס,דבר איתנו בכסף", אז ככה,3 שבועות טיול (העלויות כמובן שהיו לי,יכול להיות שתמצאו זול יותר,מעולה!):

*שנייה לפני שתקראו-רוב המוחלט של הטיול היינו שניים,ולפעמים שלושה וארבעה ליום פה/יום שם…החישובים שאציין כאן הם לפי יחיד,והוספתי בסוגריים לפי שניים-אז מספיק שהיה יום יומיים פה ושם שהיינו שלוה או ארבעה, זה יתחלק טוב יותר בין כולם והוזיל עלויות משמעותית.

בדרך להוואי

טיסה להוואי 1500$ הלוך חזור.

בדיקת קורונה בארץ 139 שקלים (רשת Be, על תהליך הכניסה להוואי בתקופת הקורונה אפשר לראות כאן).

ביטוח חו"ל לשלושה שבועות 200$ כולל ביטוח קורונה,כולל ביטול השתתפות עצמית בימי השכרת רכב.

8 שקלים רישיון בינ' (בינינו לא היה באמת צורך בו, אבל שיהיה).

200$ בדיקת קורונה בסן פרנסיסקו לפני כניסה להוואי.

300 שקלים תכנית סלולאר חו"ל.

כללי לכל האיים

1200$ מזומן בזבוזים,אוכל,נשנושים,תחבורה ציבורית,מתנות (קניתי לא מעט..אז מי שרוצה/יכול לחסוך את זה,מעולה).

60 דולר טיסות פנים (כפול 3 טיסות).

האי אואהו

830$ Airbnb וייקיקי, 10 ימים (לשניים עלה לנו 1660$).

550$ השכרת וואן ל- 4 ימים (לשניים עלה 1100$).

האי מאווי

225$ שקלים הוסטל בחדר פרטי במאווי לשלושה ימים (חדר לשניים עולה 450$).

150$ השכרת רכב במאווי באקספדיה לשלושה ימים (300$ לשניים).

האי קוואי

270$ השכרת רכב לשלושה ימים (540$ לשניים).

150$ לינה בקוואי ל 2 לילות (300$ לשניים).

האי ביג איילנד

135$ השכרת רכב לחמישה ימים (675$ לשניים), כולל איסוף והחזרה בשדה תעופה (שזה ייקר ב 120$ את הסכום הכולל, אז מי שאין לו צורך, יכול להוריד את זה מהסכום הכולל).

275$ לינה 4 לילות (550$ לשניים).

ממוצע שורה תחתונה: (אחרי חלוקה כלכלית כשהיינו כמה אנשים ביחד) קצת פחות מ- 17,000 שקלים לטיול של 3 שבועות מלאים בהוואי כולל הכל מקצה לקצה.

🌴כמה הערכות הוצאה כלליות:

-ארוחה בחוץ תעלה לכם בסביבות ה 20$ לארוחה, תמיד אפשר למצוא בקצת פחות או קצת יותר. אם קונים בסופר ההוצאה תהיה בערך זהה,אלא אם אתם ענייניים ויודעים בדיוק מה אתם רוצים לאכול ולהכין וככה תוכלו גם לחסוך לעצמכם.

-תחבורה ציבורית באואהו יחסית זולה 2.5$ לנסיעה.

-ההוצאות כמו שרשמתי-כוללות הכל!לא חסכתי מעצמי סנט אחד של מתנות,של אוכל,באמת שלפעמים סתם בזבזתי כסף…ככה שמספיק ואתם קצת יותר מחושבים,תוכלו באמת לחסוך כאן יותר (יש מצב שרק המתנות, החולצות, מחזיקי מפתחות,כוסות, וכל מיני שטויות שקניתי,הם לבד לפחות 300 דולר לדעתי משהו כזה).

-לא אומר לטייל עם עוד אנשים בשביל לחסוך,אבל אם מסתדר-זה יוזיל עלויות.

-כמו שרשמתי בהתחלה-לסגור מראש לינה/השכרת רכב וטיסה בינל', יכול להיות משמעותי.

-מאחר ורכב זו דרך ההתניידות העיקרית ברוב האיים,זה לא כזה משנה איפה תשנו,ויש אחלה Airbnb באחלה של מחירים מחוץ לערים הגדולות, שווה לבדוק.

-אני לצערי לא תכננתי מספיק מראש,והטיול היה טיפה מאולתר מבחינת התכנון,ככה שאלה היו התוצאות…אבל-מספיק שהייתי מתכנן קצת יותר מראש,וחוסך קצת יותר במקומות של הבזבוזים (אפילו אם הייתי יודע מהתחלה שטיסות פנים דרך Southwest זולות יותר מ- Hawaiian הייתי יכול לחסוך עוד), ככה שאני חושב אם קצת משקיעים בתכנון הוצאות,אפשר גם בקלות לעשות טיול כזה ב 15,000 שקלים (וכמובן אפשר גם בפחות אם תישנו באוהל או בוואן).

-בגלל שהתכנון היה מהרגע להרגע-גם כששכרנו וואן-במקביל השארנו את ה Airbnb בוייקיקי, ככה ש "סתם" שילמנו יותר, וזה רק בגלל שכל המקומות לשינה ברכב היו מלאים, אז לא ידענו אם ניתקע בלי מקום לישון בוואן או לא-וכאן שוב, תכנון מראש יכול להקל ולחסוך המון כסף!

הוואי ביג איילנד
הוואי

הוואי-האי ביג איילנד

????הוואי-האי ביג איילנד???? ????רגע מי אתה?? ????במרחק 40 דקות טיסה מהונולולו,במקום בו נמצאת הנקודה הכי דרומית של ארה"ב,נמצא אי מלא בטבע,נופים,גיאולוגיה,חופים,גלישה,ולא מעט חוות קפה מקומיות????

קרא עוד »
קוואי-הוואי
הוואי

הוואי-האי קוואי

????הוואי-האי קוואי???? ????רגע מי אתה?? ????האי קוואי הוא האי העתיק ביותר באיי הוואי!ונקרא גם "אי הגן" והוא הרביעי בגודלו באיי הוואי. ????ההר השני בגובהו באי

קרא עוד »
מאווי-הוואי
הוואי

האי מאווי-הוואי

????הוואי-האי מאווי???? ????רגע מי אתה?? ????האי מאווי, הוא השני בגודלו בהוואי-והוא כולל את האי לנאי,קאולהו ומולוקיי. ????באי כ- 150 אלף תושבים,מתוך כמליון וחצי בכל הוואי.

קרא עוד »
האי אואהו-הוואי
הוואי

האי אואהו-הוואי

????הוואי-האי אואהו!???? ????רגע מי אתה?? ????האי אואהו הוא השלישי בגודלו באיי הוואי, ובו נמצאת העיר בירה הונולולו,והעיירה התיירותית וייקיקי. ????אואהו מאכלס את רוב האוכלוסייה של

קרא עוד »
השכרת רכב בהוואי
הוואי

השכרת רכב בהוואי

????השכרת רכב בהוואי???? ????השכרת רכב בהוואי????לכל התוהים,השואלים והמתכננים להגיע????: לשכור רכב??להסתמך על תחבורה ציבורית??מה עושים?אז ככה: ⬅️יש תחבורה ציבורית בערים הגדולות באיים בכלל, ובאואהו ספציפית

קרא עוד »

מדריכים נוספים (טיפים להזמנת טיסות,רשימות ציוד,ביטוחים וכו'), שיעזרו לכם באתר נמצאים ב- "10 טיפים שכל מטייל חייב לדעת"- בקישור.

*ההקשר ל- 10 הטיפים הוא לאוסטרליה, אבל רלוונטי לכל מטייל באשר הוא מטייל.

חסר לכם משהו?חושבים שיש מידע נוסף שיוכל לעזור ל- "נחיתה רכה"??או סתם הצעות לשיפור?נשמח לשמוע!!

מוזמנים להוסיף בתגובות או "ליצור קשר" כדי לשדרג את החוויה של כולנו סביב העולם!! 🙂

טיול להוואי-ארה"ב
5/5