איך לחסוך / התנהלות כספית באוסטרליה

ככה תתנהלו נכון כספית באוסטליה:

  1. ככלל, הטיול יכול להוות הוצאה כספית ענקית! ותוסיפו לזה את הלחץ המיותר שיש לפני הטיסה… "אוסטרליה יקרה" וכל מיני אמירות בסגנון- בגדול, אם אתם לא מהמפונקים ולא "מתכלבים", הטיול יעלה לכם בהערכה גסה כ 10,000 שקלים לחודש (והגזמתי).
  2. ממליץ מאוד לקבוע תקציב לטיול וכך לחלק את התקציב לזמן הטיול בחודש/שבוע וביום..ולעשות על זה מעקב.
  3. ישנם הרבה פרמטרים שניתן לחסוך בהם, כמובן שחלקם יכולים לבוא על חשבון דברים אחרים וההפך: לדוגמא התניידות- תחבורה ציבורית/אוטובוס תיירים/טרמפים/קניית רכב או בכלל השכרה? שכן, בהשכרת רכב, הכסף הולך לכיון אחד ולא חוזר לעומת קנייה..קישור למדריך קניית רכב באוסטרליה.
  4. אטרקציות- אם בכלל בכלל מעניין אותכם לצאת לטיולים מאורגנים בחלק מהאטרקציות או לא?אם בכלל מעניין אותכם להתנסות ולעשות את כל האטרקציות לאורך המסלול שלכם או לא?ואם כן…עד כמה חשובה לכם איכות החברה והסכום שהיא דורשת..יש כאלו שייהנו מבלי לצאת לשום אטרקציות כי זה לא מעניין אותם, וכאלו שיעשו איזון טוב מבחינה כספית בין אטרקציות לשאר הטיול, וכאלו שפשוט ירצו לטעום את הכל מהכל וכך בהתאם גם התקציב.
  5. מחיר ארוחה בבית קפה/מסעדה יכול לנוע בין 15-40 דולר בממוצע, ולכן… המקור חסכון מספר אחד שלכם- קנייה בסופרים הגדולים כמו Colse או Woolwearth או Aldi, אשר מספקות מגוון עצום של מוצרי מזון, ובמחירים לחלוטין טובים. להצטייד באוכל לשבוע יכול להגיע לסביב 110-130 דולר וזה יכול להספיק יפה מאוד לאדם אחד לשבוע. במידה ותהיו יותר מאחד…אז כמובן שיש סיכוי טוב שזה יהיה אפילו זול יותר.
  6. כמעט כל ההוסטלים שיש באוסטרליה מאפשרים אצלהם בישול במטבח משותף, שם תוכלו להכין מטעמי מתכונים מהבית ומסבתא ולהנות מהחוויה התרבותית של מטיילים אחרים שמכינים מאכלים מוזרים (וגם ההפך כמובן…).
  7. לדעת איפה לסגור הוסטלים!! אמנם זה יהיה טווח קטן של חסכון אבל עדיין משהו- יש הוסטלים שיעלו מעל 30 דולר ויש כאלו שתמצאו גם ב 16 דולר, תנסו להתבייט על ההוסטלים שעולים לא יותר מ 24-29 דולר, כמובן שתבדקו את השירותים שההוסטל מציע וההמלצות, אבל אין סיבה לשלם יותר מדי כסף על לינה. אתר טוב שאני מאוד אוהב לסגור דרכו Hostelworld.
  8. במידה ומחליטים לא לישון בהוסטל או בקמפ חינמי, אפשר גם להעיף מבט כל מה שחשוב לדעת על העבודה באוסטרליה. שם תמצאו קישורים לאתרים ורעיונות כמו Couchsurfing, Hit וכו'.
  9. למי שמחליט לישון בקמפינג.. אז אפליקצייה בשם Campermate ואחת נוספת Wikicampe מאפשרות מגוון ופריסה רחבה של סוגי קמפינג ברחבי אוסטרליה- לרכב קרוואן או פרייבט, בתשלום או בחינם וכו…ואפשר למצוא לא מעט מקומות לינה מספיק נוחים כדי לישון בהם בחינם בדרכים.
  10. ראוד טריפ ברכב- הרבה דלק!! אפליקציית תחנות דלק כמו FuelMapAustralia נותנת לכם פריסה של כלל התחנות דלק שיש ביבשת כולל המחירים שלהם בכל תחנה, ככה תוכלו לדעת איפה ובאיזה תחנה כדאי לכם לתדלק (לאורך זמן וטיול ארוך..זה חסכון חשוב).
  11. למי שמטייל עם אוטובוס אז ממליץ מאוד לעשות נסיעות לילה ביעדים רחוקים ולא לנסוע במהלך היום, על מנת לחסוך לילה בהוסטל וגם להרוויח את היום ביעד הבא שתגיעו אליו.
  12. מצרף קישור לאפליקצייה טובה שהיא בעצם בנק דיגיטלי- אפליקצייה יחסית חדשה באוסטרליה ונכון לרגע זה, זה שירות חינמי לפתוח ולנהל את הכספים, וגם חינם להטעין כסף ולשמוך מכל מקום בעולם- דרך די יעילה להתנהל איתה אם יש לכם הרבה כסף באוסטרליה Revolut

כרטיסי אשראי..אז להתנהל עם אשראי או לפתוח חשבון אוסטרלי??

כרטיס אשראי מקומי (אוסטרלי)

יש בזה כמה דעות וזה תלוי במספר משתנים
אם יש לכם מזומן ואתם מגיעים לתקופה קצרה, אז אתם יכולים להגיע, להמיר מדולר אמריקאי לאוסטרלי (או אפילו להמיר לאוסטרלי כבר בארץ עם מטיילים שחזרו) וישר להפקיד בחשבון בנק 🕺🏾💃
אבל, צריך לזכור..:

ניתן להיכנס לאוסטרליה עד 9,999$ אוסטרלי מזומן.

פתיחת חשבון בנק זה תהליך קצר- אבל הכרטיס מגיע בתוך 7-10 ימים ככה..אז תצטרכו להיות באזור הכתובת שאליו שלחתם את הכרטיס בפתיחת החשבון. זה אומר שתצטרכו לדאוג קצת ולשמור על סכום כסף לא קטן במהלך הטיסה ועד פתיחת החשבון.

*חשוב לזכור שיש בנקים כמו CommonWealth שמאפשרים משיכת מזומן מבנקטים בעזרת האפליקצייה של הבנק, ללא כרטיס אשראי, וגם ניתן לבקש מהם כרטיס מטייל לבינתיים עד שהכרטיס האשראי שלהם יגיע לכתובת בו הצהרתם.

כרטיס אשראי בין לאומי

יש עמלת עסקה של סביב 3.5 אחוז רק על האשראי הישראלי, תהיה גם עמלה מסוימת של בית העסק.

תכלס אפשר להוציא סכום חד פעמי בכל פעם ולהתנהל איתו שבועי/דו שבועי (בטיול לתקופה קצרה של נגיד חודשיים…ככה גם אני טיילתי באחת מהפעמים והיה אש)

תוכלו לבקש מאנשים שכבר נמצאים עם חשבון באוסטרליה שישלמו בכרטיס שלהם על אטרקציות מרכזיות כמו פרייזר איילנד/וויטסאנדייס/גרייהאונד או מה שזה לא יהיה…ותעשו להם העברה לחשבון הישראלי- כך כולם ייצאו נשכרים 😊

למי שמעוניין, ניתן להנפיק כרטיס נטען בבנקים האוסטרליים- ולהטעין אותו במזומן או העברה בנקאית..וכך למנוע את ההמתנה לכרטיס אשראי שמגיע רק אחרי מספר ימים.

אנחנו ממשיכים לטייל במדינות אחרות,אחרי הטיול המדהים שלנו באוסטרליה אבל נשאר לנו כסף בבנק...מה עושים??

תכלס, רובנו כאן ממשיכים לטייל מאוסטרליה לעוד מקומות בעולם (בעיקר אסיה), אז מה עושים עם הכסף?!👇🏽👇🏽👇🏽

🔥כמה תובנות קטנטנות שיכולות לחסוך לכם כמה דולרים:

👈🏾במידה ותרצו להתנהל עם אשראי בינלאומי  ישראלי, תדעו- שכל בנק בישראל יש עמלות שונות לשימוש בכרטיס אשראי שלו בחו"ל ולכן כדאי לשלוח איזה אמייל אליהם ולהבין בדיוק את אחוזי העמלות שהם לוקחים על עסקאות בחו"ל.
לרוב זה היה סביב 3.5 אחוז עמלה על כל עסקה ויש עסקאות גם ב 3.7 אחוז…

👈🏾לרוב, ניתן לפתוח חשבון מט"ח עם החשבון הישראלי ואולי להוזיל עלויות עמלה,אבל תכלס..למי יש כוח להתעסק בזה?אז החלטתי קודם כל לבדוק בעצמי בבנק האוסטרלי שיש לי בו חשבון…. Commbank

🔥עניין של חצי שעה על השעון:
👈🏾מבקשים להוציא Travel Money Card ומקבלים 2 כרטיסים נטענים (למקרה שאחד מהם נגנב או אבד…), שבהם בעצם מעבירים כסף מהחשבון האוסטרלי.
👈🏾בוחרים מראש את המדינה שבה אתם מטיילים בה ואת הכסף שאתם צריכים (דרך האפליקציה של הבנק), רושמים את הסכום האוסטרלי וזה יראה לכם את הסכום באותו שער של אותה מדינה.

👈🏾עושים העברה לכרטיס הנטען…עד כאן-קלילללל.

👈🏾על שימוש בכרטיס הנטען הזה אין עמלות בכללללל מלבד 15 דולר אוסטרלי שאתם משלמים באוסטרליה בתחילת התהליך של קבלת הכרטיסים,וישנה עמלת משיכה (בכספומטים בלבד) של 3 אחוז.

👈🏾ישנה רשימה של מדינות שכל בנק עובד איתם.

🔥אוקיי, טיילתי נהנתי היה צחוקים וכיף…איך אני סוגר את החשבון בנק שלי??

👈🏾במידה ותרצו לסגור את החשבון בסוף הטיול שלכם..אין שום בעיה!אתם ממלאים פרטים עוד בבנק.

👈🏾מקבלים כרטיס ביקור של מי שטיפל בכם..ומה שנשאר לעשות זה לשלוח לאימייל שקיבלתם הודעה וצילום דרכון (מכל מקום בעולם) ויסגרו לכם את החשבון!

👈🏾אפשרות נוספת לסגירת הבנק זה ליצור ישירות קשר טלפונית עם הבנק מל מקום בעולם/דרך צ'אט אונליין של אתר הבנק (יש את האופצייה לרוב המוחלט של הבנקים באוסטרליה) ולבקש מהם לסגור את החשבון.

👈🏾בכל בנק יש את "השטיקים" שלו אבל לחלוטין שווה לנסות לבדוק בשאר הבנקים כדי לוודא שאתם חוסכים לעצמכם כסף חשוב שיכול להתבזבז על עמלות מיותרות.

יש לכם גם טיפים להתנהלות כספית נכונה באוסטליה? שתפו אותנו כאן בתגובות >>

התנהלות כספית באוסטרליה
5/5