אליוט איילנד אוסטרליה Elliot Island Australia

אליוט איילנד אוסטרליה Elliot Island Australia-אריק ציפקין

לכל מי שמטייל ב QLD 👌
בוחר לשתף כאן אתר מדהים ונידח שמסתבר שמעט מטיילים הגיעו אליו, בגלל המחיר🤑
בכל זאת אם יש לכם ספייר ירוקים בארנק או בא לכם לתת מתנת יומולדת לחבר/ה, בעיניי זה הדבר המושלם.

ובכן מדובר על קבוצת איים הדרומית ביותר במחסום השונית הגדולה, להלן
Lady Musgrave Island (סירה)
Heron Island (סירה)
Lady Elliot Island (טיסה)
שלושת האיים הללו הם גן עדן של אלמוגים ובע"ח חיים ימיים, ממעט שנותר מהשונית הגדולה שממשיכה למות בקצב מדאיג. האיים ממוקמים מול חופי Agnes Water ו Gladstone.
אשתף על הביקור שלי לאחרונה ב Lady Elliot Island ואתן בסוף כמה פרטים על האחרים.

עוד שנייה מגיעים...

הסיפור התחיל דרך סוכנות טיולים ב Agnes Water ליד התחנת דלק. בחור מקסים ומאיר פנים בשם Kevin נתן לי המון טיפים והמלצות לכל המשך הטיול עד קיינס, בחירת החברות הנכונות, חיסכון של כסף ותכלס מה הכי שווה לעשות. ממליץ עליו בשתי ידיים לכל מי שעובר בעיירה, לא גובה כסף על ייעוץ מעמיק ומקצועי (בדגש על צניחות, צלילות ו whitesundays). קווין סיפר לי שמייסדי גוגל המיליארדים בחרו באי כאתר נופש שלהם, והיוצר של נשיונל ג'אוגרפיק בחר בו גם כיעד צילום של ריף ועושר תת ימי. הבנתי שיש פה הזדמנות.
דרכי ההגעה לאי הם בטיסה מ Harvey Bay, Bunderberg או Gold Coast. אם יש מספיק אנשים המטוס יעצור גם ב Agnes water. הטיסה אורכת חצי שעה ועוברים מעל חלק מהאיים בדרך כתצפית.

זה רק אני או שהטייס מנווט עם הפלאפון?

בהגעה לאי מספקים שנורקל וסנפירים, ארוחת צהריים בופה מפוצצת וסיור על ספינת זכוכית. מי שיגיע לביקור יום לרוב יבלה כ 6 שעות על האי, ואם אתם ממש מתפנקים אפשר להשאר לישון בבית מלון.
במהלך היום מומלץ ללכת לשנרקל בגאות ב Lagoon על יד המלון, שם ראיתי כרישים וצבי ים ממש קרובים אלי. המים צלולים שזה לא להאמין.
בצד השני ליד המגדלור המים עמוקים יותר, שם חיים הסטינג ריי, תמנונים וגולת הכותרת – המנטה ריי. זכיתי לראות 2 ענקיים שוחים מתחתיי, חוויה שלא אשכח לעולם.

אזור מדהים לשנירקול

האי עצמו ממש נחמד עם מסעדה ובר, בריכה, חופים לבנים ואזור פראי שלא נגעו כל כך. ניתן גם לעשות צלילת עומק במקום, בד"כ יוצאות 2 ביום. ממה שביררתי עונת המנטות היא ביולי אז מגיעות עשרות לאי, אך אפשר לראות גם לא בעונה. הראות לשנורקל מדהימה ואפשר להנות גם בלי לצלול, הריפים מעלפים עם עשרות סוגי דגים.
התענוג עלה לי 460 דולר לביקור יום במהלך חופשת הלימודים בqld כך שהמחיר גבוה ביחס לשאר השנה. אפשר לבקש לשבת ליד הטייס ולהנות מקו ראשון לנוף, הטיסה מיוחדת בפני עצמה.

לקינוח...המים השקופים

לגבי שאר האיים (לא הייתי):
Lady Musgrave Island – יוצאות מדי יום סירות מהמרינה של אגנס ווטר 1770.
ממה שהבנתי גם השתמר ויכול להיות מתאים למי שרוצה לשנרקל ביותר זול (בערך 180 דולר ליום).
Heron Island – אי קטן יותר צפונית לאיים, עליו בנו מלון. ההגעה היא מהמרינה ב Gladstone.
השהות באי מחייבת לינה במלון. לאי הזה מגיעות משלחות חקר מכל העולם לחקור את האלמוגים, כנראה שיש למה לבוא.

חשוב לי לציין שכעת בגלל איסור יציאה של אוסטרלים מתחומי המדינה (בתקופת הקורונה), התיירות במקום פורחת ובהתאם גם המחירים, אם כי עשוי להיות רגוע כאשר מגיעים באמצע שבוע.
המשך מסע נהדר לכולם 🦈🐟🐠

🔥יש לכם המלצות נספות על האזור??יש לכם סיפור דרך לשתף ואתם רוצים שיישאר כקישור ועמוד על שמכם באתר???👈🏾נשמח לשמוע, להוסיף ולעדכן!!

עזרו לנו לעזור למטיילים הבאים :)) 

מוזמנים ליצור קשר והעמוד יעודכן בהקדם  🤠

אליוט איילנד אוסטרליה Elliot Island Australia
5/5