המדריך לטרקיסט בטזמניה-אריק ציפקין

המדריך לטרקיסט בטזמניה-אריק ציפקין

בחודש ינואר 2021, התחלתי להגשים את החלום הגדול שלי – לעשות טרקים בעולם. אחרי שנה שלמה של עבודה, התמודדות עם וירוס מעצבן וגבולות סגורים, הגעתי לטזמניה רעב לטיולים וטרקים משוגעים שיש לאי הקטן-גדול הזה להציע. אחרי הכנה יחסית "חאפרית" הגעתי והתחלתי לחפש ולטפס על כמה שיותר הרים.
אפרוס לפניכם את המסלולים שעשיתי, עם מידע כללי שצריך לדעת לפני שאורזים תיק ויוצאים.

💡חשוב לדעת!💡

👈🏾הקיץ בטזמניה בלתי צפוי. מזג האוויר משתנה חדשות לבקרים מקצה לקצה – בבוקר השמש תטגן אתכם, ובצוהריים ירד גשום וסוער. בחלקים ההרריים או המערביים של טזמניה מזג אוויר עוד פחות צפוי. חשוב לעקוב כל הזמן אחרי מזג אוויר- ממליץ בחום על האפליקציה YR שהיא הכי מדויקת במונחי גשם.

*YA ANDROID APP.

*YR APPLE APP.

*מדריך למזג האוויר באוסטרליה אפשר לראות כאן.

👈🏾כמו כן, ודאו שיש לכם ציוד מתאים – אוהל, שק שינה איכותי, מזרן, כלי בישול, תיק גב נוח, ביגוד תרמי ונעלי הרים. לא הייתי ממליץ לצאת לטרקים בטזמניה ללא הציוד מתאים. לא מעט מקרים מסתיימים בהיפותרמיה/מכות חום שמסתיימות בחילוץ מטיילים לא מנוסים. שימו לב להנחיות של שמורות הטבע. המים בטבע נקיים וראיים לשתייה.

👈🏾עבור ביצוע הטרקים נדרש לרכוש מנוי דו-חודשי לשמורות הטבע –  40$ לאדם ללא רכב או 80$ לרכב.

👈🏾חשוב לי להבהיר נקודה כללית שהייתה קריטית עבורי – נושא האוכל והאופוסומים בלילה. בטזמניה כמו באוסטרליה, החיה החמודה הזו תרצה לאכול לכם את האוכל כשאתם ישנים באוהל. חברים שישנו לידי התעוררו במהלך הלילה עם החיה הקטנה באוהל שלהם אחרי שחוררה אותו וניסתה לאכול להם את האוכל. הדבר הקל והנכון לעשות הוא:

– במידה ויש בקתה מתוחזקת, להשאיר את האוכל בה בשקית אטומה.
– במידה ואין בקתה שניתן לסמוך עליה, ישנם 2 אפשרויות:

1. לתלות את האוכל שלכם על עץ בתוך שק אטום ולוודא שהאופוסום לא יצליח לטפס על החבל.
2. להשאיר את האוכל בתוך התא הגדול בתיק שאין אליו גישה עם ריצ'רצ', ולשים את תיק מחוץ לאוהל. האופוסומים קרוב לוודאי לא יחוררו לכם התיק (ט.ל.ח).

Toilet waste removal with Helicopter

🤠The Overland Track🤠

👈🏾The Overland Track הטרק המפורסם של טזמניה, ששמו הולך לפניו בקרב חובבי הטרקים בכל העולם. אורכו הכולל הוא כ- 80 ק"מ וניתן לעשות אותו ב-7,8 ימים (או פחות). על מנת לצאת לטרק יש להירשם מראש באתר של שמורות הטבע Overland Track. המקומות נתפסים מהר, ועלות ההרשמה היא 200$.

👈🏾הטרק הנפלא מתחיל בעלייה להר Mt. Cradle , עובר דרך ההרים והרמה הגבוה של לב טזמניה, נמשך דרך ההר הגבוה ביותר באי Mt. Ouassa, ומסתיים באגם הגדול Lake St. Claire.

*הסעות בין השמורות Lake St Clair ו- Cradle Mt-אפשר לראות כאן.

👈🏾במהלך השביל ישנם בקתות שניתן לישון בתוכם, או לחילופין להקים אוהל על גבי משטחי עץ מושקעים שנבנו על מנת לא להפר את השטח. הבמות שטוחה ומרווחת. בבקתות ניתן למלא מי שתייה ולבשל ולאכול. אם בחרתם לישון בבקתה שימו לב שאין בהם מזרנים.

👈🏾במהלך הטרק, בכל יום יש אפשרויות לטיולי צד קצרים או ארוכים. המסלול נטו בין בקתה לבקתה אינו ארוך (10-17 ק"מ ליום), מה שמאפשר ללכת לכל טיולי הצד ועדיין להגיע לבקתה בשעה סבירה ונוחה (בקיץ הימים ארוכים ומחשיך ב 9 בלילה). המסלול עצמו מאוד שמור ומטופח, עם המון משטחי עץ, שלטים וגשרים. יש מודעות מאוד גבוהה על שמירת הטבע, ופקחים מוודאים שמאות המטיילים שהולכים בו לא מפרים את השטח ושומרים על המסלולים. השביל ברור ומשולט היטב וכמעט אין אפשרות ללכת לאיבוד.

👈🏾את המסלול מטיילים אנשים בכל הרמות ובכל הגילאים (גם משפחות עם ילדים), מנוסים וכאלה ללא ניסיון. השביל הוא ברמת קושי קלה. ניתן לעשות אותו מהר יותר ולדלג על בקתות. ניתן לטייל את המסלול ללא מפה, מסיבה שהכול מאוד משולט וברור, עם זמני הליכה על השלטים. על שבילי הצד מסודרים וברורים, הסיכוי ללכת לאיבוד קטן מאוד.

👈🏾על מה חשוב להתארגן מראש:

  • אוכל וגז שיספיק לכל הטרק. ניתן לקנות מנות מהירות להכנה בסופרים, האוסטרלים מתים על זה. 2 בלוני גז קטנים (230 גר') יספיקו ל-2/3 מטיילים.
  • אם אתם מגיעים ברכב אחד- דעו באיזה יום תסיימו. זאת משום שסוף המסלול הוא במרחק 3 שעות נסיעה מאיפה שהחניתם. אנחנו בילינו יום שלם בלתפוס טרמפים בגשם, ולמדנו בדרך הקשה שהטזמנים לא כל כך עוצרים. ניתן לארגן ההסעה בחזרה לחניון בנק' ההתחלה בתשלום נוסף (לינק למעטה).
  • מכשיר לוויני ניתן להשכיר בצ'ק אין של תחילת המסלול, עלות של 40$ לכל הטרק. אני ממליץ להשכיר מתוך העובדה שהטרק נגיש אך ורק למסוק, במידה ואתם נוקעים/שוברים משהו, או במקרה נדיר נהכשים על ידי נחש (הם ארסיים ומסתובבים בשטח אבל מפחדים מאדם).
Overland track - Mt Oussa הפסגה הגבוהה ביותר בטזמניה

🤠Freycinet Circuit 🤠

👈🏾Freycinet Circuit השמורה המדהימה הזו ממוקמת באמצע החוף המזרחי של טזמניה. זה למעשה חצי אי הררי ביותר, שנכנס לעומק האוקיינוס ויש לו אי קטן נפרד בקצה הדרומי שלו. השמורה התפרסמה בזכות החוף הקסום שלה – Wineglass Bay אליו תגיעו בסוף הטרק.

👈🏾המסלול כולו באורך 27 ק"מ, 3 ימי הליכה סך הכול. החלק המדהים ביותר לטעמי הוא ההליכה על שפת הים ביום הראשון והאחרון, מוקפים בגלי האוקיינוס ויערות עבותים על צלעות ההרים. הלינה היא באוהלים בלבד, כאשר בלילה הראשון ב – Cook’s Beach ישנם מי שתייה. בלילה השני, ב- Wineglass Bay היפיפייה, אין מים זמינים לכן חשוב מאוד להתארגן בלילה לפני כן ולסחוב עליכם.

👈🏾יומיים של כיף:

  • ביום הראשון ניתן לעשות טיול צד מתוך המחנה שמגיע ל- Bryans beach. ההליכה נחמדה אך החוף מאכזב (אצות וריח מצחין).
  • ביום השני ניתן לטפס לפסגה הגבוה בשמורה Mt. Freycinent. ניתן להשאיר את התיק בפיצול השבילים ולהשתכר מהנוף הפסיכי של הפסגה.
Freycinet circuit - Hazard Beach and Mt Freycinet

👈🏾היום השני יחסית מפרך וכולל עליות וירידות, ממליץ להתחיל מוקדם. את היום השני תסיימו באטרקציה המרכזית, Wineglass Bay. החוף בהחלט הרוויח את השם שלו ביופיו וייחודו. המקום שבו תשנו פחות עמוס, רוב המשפחות ירבצו בצד השני שקרוב לשביל שחוזר לחנייה.

👈🏾בקיץ הנחשים פעילים בטזמניה, היו ערניים היכן אתם דורכים ואל תפתיעו אותם.

👈🏾בסוף המסלול, כאשר תגיעו לנקודת ההתחלה, אם נשאר לכם זמן וכוח תוכלו לעלות לפסגת Mt. Amos שהיא קצרה ותלולה, ויכולה להיות מחליקה מאוד אחרי גשם. תוכלו להנות מאוד מבט על החוף וההרים המדהימים שיש לשמורה הזו להציע.

View from Mt Freycinet - Wineglass bay & Mt Amos

🤠Maria Island🤠

👈🏾Maria Island ללא ספק אי מיוחד במינו עם קצב ואופי משלו. האי כולו הוא שמורת טבע, וההגעה אליו היא במעבורת בלבד שיוצאת מ Triabunna (קישור לשעות המעבות כאן). ניתן להביא אתכם אופניים במעבורת וציוד קמפינג (בתוספת של 10$ אם אתם מעל 7 קילו. אם אתם נשארים לישון ככל הנראה תעברו את המשקל אבל שווה את זה). תבואו מוכנים מבחינת ציוד לינה, אוכל וגז, אין אספקה באי.

👈🏾האי למעשה מורכב משני חלקים, החלק הצפוני והגדול והמתויר, והחלק הדרומי שמחובר באמצעות גשר יבשה דק עם חופים מהיפים שראיתי בטזמניה.

🤓ההמלצה החמה היא להגיע במעבורת הראשונה, ומיד להשכיר אופניים בחנות ב Darlington. המחיר הוא 33$ ליומיים מלאים או 50$ לשלושה ימים. בעיקרון חרשתי את כל האי על האופניים ונהנתי מכל שנייה. אני חייב להודות שהאופניים הם במצב סביר אבל הקשו עלי בעליות, וחלק מהעליות ברוך השם. בכל אופן אפרט איך ניהלתי את הזמן שלי וכיסיתי כמעט את כל האי:

👈🏾ביום הראשון הקמתי אוהל בקמפינג של Darlington בעלות של 7$ (יש לשלם יחד עם הכרטיס למעבורת). במקום יש לוקרים, חשוב בעיקר בגלל כל החיות שמסתובבות שם. יצאתי לרכיבה לכיוון הפסגה Bishop and Clerk. הרכיבה יפה ומתחילה רגועה, עוברת דרך מצוקי המאובנים Fossils Cliffs.

💡טיפ קטן- תמשיכו עד סוף הבמה ורדו לחוף למעטה, שם מסתתרים כל המאובנים, ולא איפה שהאנשים מסתובבים למעלה קרוב לשביל המרכזי. המשך הרכיבה נהיה קשה, עליה שלא נגמרת וממשיכה להיות תלולה. אחרי רכיבה מאומצת מחנים וממשיכים רגלי עוד כ-45 דק' בעלייה סוחטת, עד שמגיעים לתצפית הצפונית של האי. ניתן לראות את Freycinet ואת החוף המזרחי של טזמניה. הירידה מפצה על המאמץ בעלייה ותיקח אתכם מהר-מהר ל Darlington בדרך המעגלית. ארוחת צהריים קלילה והמשכתי לדווש לכיוון הצוקים המצוירים, Painted Cliffs. כדאי לתזמן את ההגעה כאשר יש שפל וניתן ללכת בקלות על שביל הצוק.

Maria island - Bishop and Clark lookout

👈🏾משם המשכתי לכיוון Mt Maria. הנסיעה נהיית יותר אתגרית מאחר ותוואי השטח נהיה קשה יותר בגלל סלעים וענפים. מגיעים לצומת ההר ונכנסים למעשה לעלייה אליו. אתם תראו שלט שאומר שהמשך מותר רגלי בלבד, אך הדרך נוחה ואפשרית לרכיבה, תלולה כמובן. המשכתי רכיבה כמה שיכולתי. העלייה הייתה ארוכה אך ברמה סבירה עם הליכה ביער הסבוך והנהדר. הנוף מהשיא גבוה קשה לתיאור במילים, ורק מלראות את גשר היבשה שמחבר לחלק הדרומי השמיט לי את הלסת. ירידה קלילה למעטה וחזרה למחנה.

💡טיפ שגיליתי לאחר יד – אל תתפתו לבשל ולאכול מתחת לסככה המרכזית. אם תבשלו במקום שקט, ותביאו אתכם חתיכת נקניק, סביר מאוד ששד טזמני יבוא להגיד לכם שלום.

👈🏾בעיקרון, בהשכרת האופניים לא יסכימו לכם לרכב עם התיק הגדול שלכם לכיוון הקמפסייטים הדרומיים, בטענה שזה מסוכן ואתם עלולים ליפול. ובכן, מתחתי את החוט ועשיתי בכל מקרה, אי אפשר לוותר על הזדמנויות חד פעמיות. הנסיעה דרומה היא על כביש עפר רחב ונוח, עם עליות וירידות. ליד גשר היבשה ישנם 2 מחנות – Frenchs Farm ו Encampment Cove. המחנה הרחוק מעט יותר, Encampment Cove הוא על הים והרבה יותר נעים וסימפטי.

💡טיפ של אלופים – תעלו מאחורי הבקתה הקטנה, ואם המזל ישחק לכם תזכו במקום הכי מדהים לאוהל בכל האי מריה. אחרי שהקמתי את האוהל יצאתי לרכיבה המעגלית שיוצאת מהמחנה, לכיוון התאים של האסירים Convicts Cells. הנסיעה קלילה ויפה, ולמעשה די נחרדתי לראות את התאים הקטנים והאכזריים האלה בלב המקום שלו ושקט כמו זה. לא להאמין שלפני 150 שנה המקום הזה היווה כלא לאסירים, שעבדו בפרך וראו פה את שערי גיהינום. נשימה עמוקה וחזרה לכיוון Frenchs Farm. למעשה שם יהיה פיצול חשוב – השביל שייקח אתכם דרומה לכיוון מיצר היבשה “Neck” וממנו תוכלו לדווש דרומה לכיוון הפנינה החבויה של האי – Haunted Bay.

👈🏾הרכיבה יכולה להיות יחסית קשה בגלל החול אבל אפשרית. המשכתי לדווש לכיוון והגעתי לפיצול Haunted Bay שמאלה, ימינה Robeys Farm. בחרתי בנסיעה הארוכה יותר. הרכיבה החלה להיות שוב תלולה, עם שביל שאינו מתוחזק ושיחים בצדדים. הרכיבה לא קלה ולקחה לי כשעה וחצי עד הפסגה של המסלול, ממנו יש ירידה מאוד חדה לכיוון החוף. כשתגיעו לשלט ישן שיגיד לכם שהגעתם, אך למעשה תצטרכו להחנות ולהמשיך לרדת רגלי עוד כעשר דקות עד החוף עצמו. המקום שמיימי לחלוטין, פראי, ויפה כל כך. מקום מושלם להתפנן על הסלעים או לקפוץ למים הסוערים. החזרה הייתה קלה יחסית עם עלייה החדה וקצרה, והירידה ארוכה ונהדרת. עצרתי בגשר היבשה, מקום שפשוט לא בה לעזוב. חזרתי למחנה לעוד לילה נהדר.

👈🏾בבוקר הצטרפתי לחבורה ברזילאית מאוד שמחה, שאיתם רכבתי עד Darlington. מאחר ולקחתי את המעבורת האחרונה עשיתי עוד סיבוב לסכר שבנו האסירים – Reservoir Circut. מסלול שכולו לקח לי חצי שעה, והמאגר מרשים וקסום במיוחד (מומלץ). החזרת אופניים (עד 15:30) וחזרה ליבשה במעבורת האחרונה.

Maria Island - Painted Cliffs

🤠Tasman Peninsula🤠

👈🏾Tasman Peninsula חצי האי טזמן הוא מקום ענק ומתויר מאוד. הוא שעה וחצי בנסיעה מהוברט ויש בו את האתר הפופולרי ביותר בטזמניה – Port Arthur. בכל החצי האי פזורות נקודות עניין, בהם אפשר לבלות בכיף שלושה ימים. את הדרך לקחתי לאט ועצרתי המון במקומות הבאים:

תצפית Tasman Bay National Park Lookout
Blow Hole
Tasman Arch
Devils Kitchen

👈🏾כולם פרי מלאכתו של האוקיינוס שאוכל את הצוקים הענקיים במדף היבשה. שווה ועוד פעם שווה.

👈🏾אחרי ההתפעמות מהעוצמה של הים נסעתי לכיוון Cape Hauy. כאן חשוב לי לציין – יש מסלול פופולרי שמכונה Three Capes Track. המסלול בעיקרון מיועד לפנסיונרים שמתפנקים בבקתות מושקעות ומקלחות חמות בטבע, ומשלמים על התענוג כ-500$. אפשר לעשות את המסלול בדרך אלטרנטיבית מבלי לשלם, בתצורה חד יומית או רב יומית. אני בחרתי לעשות אותו בדרך חד יומית.

👈🏾Cape Hauy מתחיל בקמפסייט מאוד יפה על חוף פסטורלי מוקף ביער. ניתן להגיע ללא שריון מראש ולתפוס מקום פנוי, לשלם מזומן במעטפה או לחלופין באשראי בבוקר משעה 10.00 כשנפתחים המשרדים.
המסלול ל cape (לא מצאתי תרגום בעברית) לוקח בין שעתיים לשלוש, קליל ויפה ביותר. הצוקים ולשון היבשה שנכנסת לים עוצמתית לאין שיעור. הופתעתי לגלות בקצה המסלול, אתר טיפוס אקסטרים שהיו שם מטפסים תלויים על חבלים מעל הים (אם הייתי יודע על זה מראש…). המסלול הנוסף Cape Pillar הוא טיול רב יומי שאותו לא עשיתי. ממה שהבנתי אפשר לעשות אותו ביומיים והוא הלוך חזור, למי מכם שירצה.

Tasman Peninsula - Devils Kitchen

 

👈🏾בבוקר למחרת קמתי מוקדם, קפצתי לראות את Remarkable Caves שכבר קרובים ל Port Arthur. פורט ארתור נחשב כאתר חובה בטזמניה, הייתי מציין שזה נכון אם אתם חובבי היסטוריה ובתי כלא. אני אישית נהנתי מאוד וביליתי יום שלם בין המבנים והסיפורים. אפשר לקבל תמונה ברורה איך התחילה ההתיישבות באוסטרליה ומה היו המניעים והדרכים שבה זה התחיל. הערת אגב- יש שם אנדרטה די מוסתרת, לזכר אירוע ירי המוני שקרה שם ב-1996 ונרצחו עשרות אנשים על ידי יורה משוגע שיושב בכלא עד היום בכלא.

👈🏾בסוף הביקור באתר, נסעתי ל Cape Raul. מסלול קל שלוקח 4 שעות עם נופים לכל אורך הדרך, יער עבות ואוקיינוס אינסופי פרוס מכל עבר, מומלץ ביותר.

Tasman Peninsula - Cape Raul Sunset

🤠Mount Field National Park 🤠

👈🏾Mount Field National Park שמורת טבע קסומה בלב האי הטזמני. גולת הכותרת היא יער גשם יפייפה ובו Russell Falls. ניתן לעשות את המסלול המעגלי בתוך כחצי שעה. מהכניסה ניתן לעשות מסלולי הליכה רציניים עם לינה שמטפסים על ההרים מסביב, אבל אני בחרתי במקום לעשות את הנסיעה לסכר אגם גורדון ב Strathgordon. מפאת קוצר הזמן לא נשארתי שם אבל אני ממליץ בחום לבלות שם באזור לפחות יומיים מלאים, אגם פדר Lake Pedder זה כנראה האגם הכי מיוחד שראיתי בחיים שלי. יש הם מסלולי הליכה קצרים וארוכים, שביל מדהים שלא עשיתי הוא Mt. Anne Circuit.

Mt Field National Park - Russell Falls

🤠Frenchman’s Cap 🤠

👈🏾Frenchman’s Cap מסלול ששמעתי עליו דברים טובים ושמחתי שיצא לי לעשות במזג אוויר מושלם. המסלול למעשה הוא הלוך חזור, על פני 46 ק"מ. חצי מהמסלול הוא למעשה עלייה להר, והחצי הנותר הוא הירידה ממנו. מכיוון שביליתי חצי יום בנהיגה אל המסלול, התחלתי אותו עייף בשעה 13:00. ישנם 2 בקתות מקסימות – Vera Hut ו Lake Tahome. בזמן שאני טיילתי הבקתה Lake Tahome שופצה ונראתה סוף הדרך עם משטחי עץ לאוהל הכי יפים שראיתי עד כה.

👈🏾המסלול למעלה בינוני-קשה, עלייה שבחלקה תלולה ופשוט לא נגמרת. בדרך רואים את הפסגות המרשימות והיערות העבותים. זמן עלייה לבקתה הראשונה לקח כחמש שעות מעייפות. המרחק לבקתה הבאה אמנם לא רב (בין שעתיים לשלוש) אך תלול בתוואי שטח רווי בשורשים ועצים.

👈🏾מהבקתה השנייה ניתן להשאיר את התיק, ולעלות לפסגה שגם אליה העלייה תלולה מאוד (שעה-שעה וחצי). הפסגה Frenchman’s Cap היא מקום מיוחד וללא ספק רוחני. מראות 360 מעלות עם תצפיות לכיוון ההרים של Overland Track, האוקיינוס במערב ואגמים ענקיים מסביב. אני רבצתי והשתזפתי לפחות שעתיים בפסגה, תתפללו שתהיה לכם ראות מדהימה.

👈🏾רוב האנשים שפגשתי שהתחילו את המסלול בבוקר, הגיעו לבקתה השנייה Lake Tahume, וביום השני בחרו בין לרדת לרכב או להישאר עוד לילה ב Vera Hut.

Frenchmans Cap summit and Lake Tahume beneath

🤠Montezuma Falls 🤠

👈🏾Montezuma Falls למרות שאינו מוגדר טרק, למסלול הזה בהחלט מגיע מקום בהיכל התהילה של טזמניה. אלו המפלים הגבוהים ביותר בטזמניה וממוקמים בלב הפרא של החוף המערבי. המסלול עצמו קליל, 8 ק"מ בסך הכול הלוך חזור למפלים (3 שעות בסה"כ). תוואי ההליכה משחזר את תוואי רכבת (Tramway) שנבנה כמאה שנים אחורה, ושימש את המכרות שהיו באזור. כידוע מסילות רכבות לא יכולות להיות תלולות, ולכן מסלול ההליכה כמעט מישורי מוקף ביער גשם (3 מ' גשם בשנה!).

👈🏾המפלים בקצה השביל יוצאים מגדר הרגיל, עם נפילה של מעל 100 מ' (גובה מפלי הניאגרה). הקסם של המקום הוא גודלם מרשים של המפלים באמצע הפרא, לב יער גשם.

👈🏾עוצמת החבטה של המפלים על הסלעים יוצרים רסס מים חזק, שירטיב אתכם לחלוטין. ממליץ להביא בגדים עמידים למים או סט בגדים יבש שתוכלו לחזור איתו לרכב.

Montezuma Falls Highest in Tasmania

🤠Walls of Jerusalem 🤠

👈🏾Walls of Jerusalem הטרק האחרון שעשיתי בטזמניה. כאחד שנולד וגדל בירושלים, לא הרשתי לעצמי להחמיץ את ההזדמנות לבקר בבית 12 השם של השמורה יוצא דופן בטזמניה, ומושך אליו מבקרים רבים. תוך כדי ההליכה נוכחתי לגלות שהרבה מההרים בשמורה הם שמות שלקוחים מהעיר ירושלים – החומות המערביים, כס שלמה המלך, הר דוד המלך, שער שכם, הר ירושלים, הר מוריה, גבעת ציון וכו'.. חייב להודות שהצחיק אותי ההקבלה בין המקומות בטבע לבין השמות עצמם ללא קשר למציאות, בקצה השני של העולם. רעיון חמוד בהחלט. ספויילר – "חומות ירושלים" הם למעשה קיר מצוקי מרשים שנפרס מהר דוד המלך להר כס שלמה.

👈🏾המסלול מעגלי, עם 3 אתרי לינה בדרך –

  • Wild Dog Creek – אתר קמפינג מסודר עם הרבה משטחי עץ ומים זורמים. במקום נבנו משטחים חדשים לחלוטין (בקצה האתר מצד שמאל), עם מטבח שטח מדהים! שולחנות וכיסאות עם נוף מדהים. במידה ואתם מתחילים מאוחר את המסלול בהחלט שווה לישון שם.
  • Dixon’s Kingdom – ככל הנראה אתר לינה הגרוע ביותר שיצא לי להיות בו במהלך טזמניה. הקרקע משופעת, המון שורשים והדשא יכול להיות ספוג במים אחרי גשם. במקום בקתה עתיקה שאפשר בעיקרון לישון בה ולבשל (די קריפי). היתרון בלינה במקום היא הנגישות להר ירושלים – מסלול קל הלוך חזור מהמחנה. הנוף מהר ירושלים הוא מהיפים שראיתי בטזמניה עם מאות אגמים בכל עבר.
    במידה ולא הספקתם ביום הראשון, ניתן לחזור לשער שכם (10 דק' הליכה), ולעשות את 2 שבילי הצד להר שלמה והר המקדש.
    טיפ – מהר כס שלמה ניתן להגיע להר דוד המלך, מרחק של כ-2 ק"מ על שפת הצוקים (החומות המערביים). זהו שביל לא מסומן אך היה פעיל בעבר ויש מעט רוג'ומים. בזמן שבו עליתי לכס שלמה התחיל טפטוף לכן ויתרתי, אבל פגשתי גרמנים שעשו והמליצו. מהר דוד המלך ניתן לרדת חזרה לשביל לעמק.
  • Lake Adelaide – אתר לינה ליד האגם היפה. הופעתי לגלות שאין אתר לינה מסודר, הלינה היא בין השיחים ללא מקום מסודר כמו שמרגילים אותנו בטזמניה. המקום עצמו לא הדליק אותי ואני החלטתי לדלג ולהגיע לרכב בלי עוד לילה בשטח.

💡שימו לב – ההליכה מתחילת המסלול ל- Dixon’s Kingdom מסודרת ומשולטת. המשך ההליכה מהמחנה לכיוון אגם אדלייד, הוא שביל מבולגן ולא מסומן. יצא לי לאבד את השביל פעמיים. ניתן להיעזר באפליקציה Maps.me ולהוריד מראש את המפה של טזמניה, שם תראו אם אתם על השביל או לא (GPS יכול לעבוד בלי קליטה). ההליכה מאגם אדלייד לרכב נחמדה, הזהרו נחשים בדרך.

👈🏾אני בחרתי לעשות את השמורה ביומיים, הספקתי לראות הכול ולא מיהרתי בכלל. אפשר לקחת את הזמן ולפרוס לשלושה ימים. מסלול נהדר וקל יחסית. אם ישחק לכם המזל, תוכלו לצפות במופע ריקון השירותים על ידי המסוק וצוות הקרקע של שמורות הטבע הטזמניים. חתיכת פרוייקט יקר הם מרימים כדי לדאוג שיהיו שירותים במסלולי ההליכה בטבע, מעורר השראה והערכה.

Walls of Jerusalem - I'm coming home

🤠אתרים נוספים ששווים ביקור 🤠

🧐Bay of Fires – רצועת חופים בחוף הצפון מזרחי של האי. נקרא על שם השריפות היזומות שהדליקו האבוריג'ינים ביערות מעל החופים, אותם חזו האירופאים שהגיעו מהים.

🧐Stanely – המקום האהוב עלי בטזמניה. מדובר על הר געשי (The Nut) שנמצא בחצי אי קטן, 10 ק"מ אל תוך האוקיינוס. ניתן לעלות רגלית להר (תלול וקצר) או לקחת רכבל קצר. הליכה של 2 ק"מ על גבי ההר הגעשי עם תצפיות משכרות לכל הכיוונים. בינואר הים ממש חם ורגוע, ממליץ בחום לבקר שם.

🧐Lake Pedder+Gordon’s Dam – נסיעה של שעה ורבע לכל כיוון, בכביש ארוך ללא מוצא. הוא מתחיל בכניסה לשמורה Mount Field National Park. הנסיעה פשוט מדהימה לכל אורך הדרך. בדרך תסעו לצד האגם Lake Pedder שזה ככל הנראה האגם היפה והמיוחד שראיתי בכל חיי. זהו אגם עצום בגודלו, הם המון מפרצים שנוצרים על ידי הרים שחותכים אותו. ניתן לעשות קמפינג בדרום האגם במקום שנקרא Huon Campground. הסכר של אגם גורדון הוא הסכר הגדול באוסטרליה ומשמש כמקור אגירת מים לשתייה ולצורך הפקת חשמל. ניתן ללכת על גבי הסכר ולהתרשם מהעוצמה שלו (150 מ').

🧐Mt. Wellington – הר גבוה (1200 מ') מתנשא מעל העיר הוברט היפה. יש כביש מפותל וארוך שיוצא מהעיר לפסגה, עם הרבה שבילי הליכה שעולים אליו מכל מיני נקודות בכביש. הנוף מההר מזכיר מראות כמו תצפית על ריו דה ז'נרו או סן פרנציסקו, עם השילוב העוצמתי של גובה, עיר ומים. תעשו כך שתעלו בראות טובה בלי עננים. הטמפ' בהר לרוב תהיה נמוכה ב -10 מעלות מהטמפ' בהוברט לכן בואו ערוכים בביגוד חם.

🧐Macquire Heads – הנקודה המערבית הדרומית ביותר על החוף המערבי שנגישה לרכב. למעשה זהו אתר קמפינג ענק על גבי נהר שנפשך לים. במקום יש 2 מגדלורים ורצועת חוף ענקית שנפרסת צפונה. למקצוענים – לפני הכניסה יש אתר קמפינג חינמי ששמו Cliff Tops Beach Access עם פינות מדהימות ושקטות (חפשו ב Wikicamps או Campermate).

*למדריך קישורים לאפליקציות שימושיות לטיול ועבודה באוסטרליה אפשר לראות כאן.

🧐לטיילנים מקצוענים שמחפשים לעשות את המסלולים המאתגרים ביותר בטזמניה, בקרו באתר Halfwayanywhere תחת הלשונית טזמניה. הסברים וסיפורי דרך של מטיילים קשוחים שהולכים מהר בטבע.

תהנו בטרקים ושמרו על עצמכם ועל הטבע! 🏔️🌊🤩

📷ואם התמונות לא הספיקו...📷

🔥יש לכם המלצות נספות על האזור??יש לכם סיפור דרך לשתף ואתם רוצים שיישאר כקישור ועמוד על שמכם באתר???👈🏾נשמח לשמוע, להוסיף ולעדכן!!

עזרו לנו לעזור למטיילים הבאים :)) 

מוזמנים ליצור קשר והעמוד יעודכן בהקדם  🤠

טרקים בטזמניה-אוסטרליה Tasmania's Tracks Australia
5/5