ויאטנם- סיפור דרך של המטיילת מאי כהן

הטיול של מאי כהן בויאטנם

כללי:

ויאטנם היא מדינה בדרום מזרח אסיה שגובלת עם קמבודיה לכל אורכה, לאוס וסין בצפון.

הצפון והדרום מאוד שונים אחד מהשני- מבחינת מזג אוויר, אנשים, אווירה, נופים וכ'ו.

האנוי (שנמצאת בערך במרכז הצפון) היא עיר הבירה, וממנה אפשר להגיע כמעט לכל מקום תיירותי ומרכזי בצפון, וגם לערים המרכזיות שנמצאות דרומה ממנה.

בהאנוי יש 4 שדות תעופה, המרכזי מבניהם הוא Noi Bai International Airport– מהשדה תעופה יש אוטבוסים ציבוריים ומוניות שאפשר לקחת.

מומלץ להוריד את אפליקציית GRAB בשביל מוניות, לרוב המחירים יהיו הרבה יותר זולים ממה שנהגי מוניות מציעים.

מלבד האנוי יש מלא שדות תעופה גם במרכז ובדרום, אני התחלתי מהצפון בגלל המזג אוויר.

1 שקל = בערך 6000 דונג.

????אז בואו נתחיל ????

צורת טיול והתניידות:

רוב האנשים מתניידים בסליפרים ואוטובוסים דרך סוכנויות טיולים. יש אפשרות גם לקחת טיסות פנימיות שלרוב יעלו קצת יותר מאוטובוס ארוך.

עוד דרך מאוד חווייתית היא לקנות אופנוע ולעשות את ויאטנם על אופנוע- קצת מגביל בגלל מזג אוויר (תלוי בתקופה), וקצת קשוח במרחקים ארוכים אבל מאוד חווייתי ומשנה לגמרי את הטיול (לא בעיה למכור אופנוע בויאטנם).

אוכל ושתייה:

 לא הייתי ממליצה לשתות מים מהברז, עדיף לקנות בקבוקים, והאופציה הכי טובה אם קיימת אפשרות- היא לקנות בקבוק רב פעמי עם פילטר (LifeStraw), חוסך הרבה כסף בטיול ומאוד נוח.
מבחינת אוכל יש את האוכל הנפוץ והמקומי שזה "פו" (מרק עם אטריות- 30,000 דונג), ו- "באן מי" (סנדוויץ עם חביתה 20,000 דונג )- שהוא ממש אחלה והאוכל ממש זול. יש גם מקומות עם מסעדות מערביות שזה קצת יותר יקר מהמקומי אבל גם זול.

לינה:

אנחנו ישנו לרוב ב- "הומסטיי" והוסטלים.

לרוב לקחנו חדר זוגי אבל המחיר לא יצא יקר יותר מהוסטלים אז תלוי מה אתם מעדיפים ועם מי אתם מטיילים. יש אחלה הוסטלים במחירים ממש אחלה רק צריך לחפש באפליקציות (אנחנו השתמשנו ב- Booking- , וב- HostelWorld).

ויזה:

עדיף להוציא בערך שבועיים לפני הטיסה דרך האינטרנט ולהביא מודפס לשדה תעופה. לא בטוחה איך זה במעבר קרקעי.
סים: אפשר לרכוש בחנויות ובהוסטלים שישנים בהם.

????3 ימים בהאנוי, 3 ימים באי "קאטבה":

הסתובבנו קצת בעיר, בערב יש מלא רחובות עם אנשים שמוכרים בירות במחירים מצחיקים, ניסינו את ה- Egg Coffee, הלכנו לאכול בשוק אוכל שנמצא בתוך סימטה פו (המרק עם האיטריות), אין ספק שהפו הכי טעים שאכלתי היה בהאנוי.

מהאנוי נסענו ל- "קאטבה" באוטובוס ואז מעבורת.

ישנו בהוסטל שנקרא Luna's House.

שם השכרנו אופנוע והסתובבנו בכל האי, מאוד נחמד לשתות משהו ולראות את השקיעה במסעדה על החוף. ממליצה ללכת ל-"אואזיס" (מסעדה שהופכת לבר מסיבה ויש Happy Hour בירה חינם). מ-"קאטבה" לקחנו שייט מאורגן של יום אחד שעלה 15 דולר ב- "הא לונג ביי". הסיור כלל טיול באי הקופים (קצת טיפוס על סלעי בזלת), ארוחת צהריים, קייאקים בין האיים, ושנורקלים (לא ראו שום דבר מתחת למים בגלל הזיהום של המים). בסיור עברנו גם ליד כפר על המים.
ביום השלישי עשינו מסלול בג'ונגל (Cat Ba National Park). חשוב לקחת בחשבון שמסוף המסלול צריך לקחת אוטובוס או אופניים לנמל, ואז סירה.

????צפון ויאטנם- 3 ימים "הלופ":

מהאנוי נסענו ל- "הא גיאנג" לעשות את ה-"לופ". ממליצה בחום ללכת ל- Bong Hostel שם השכרנו אופנוע ויצאנו עם קבוצה (לא מאורגנת) ללופ. בלילה הראשון ישנו בעוד הוסטל של "בונג" ושתינו שם מלא Happy Water (משקה אלכוהולי ויאטנמי מאורז).

יש נקודה שהיא באמת מדהימה וחובה לעבור בה, נמצאת כאן.
בלילה השני מומלץ לישון מחוץ לעיר של הנקודה השנייה, ישנו בהוסטל Ecolodge נמצא ליד Dong Van. ביום השני נסענו ל- Lung Cu שזה ממש הגבול עם סין. ביום השלישי נסענו למערת נטיפים בדרך, נמצאת כאן. ובדרך חזרה להוסטל עצרנו באחד הנחלים ונכנסנו מים.
ה-"לופ" היה החוויה הכי מדהימה בכל הטיול ממש לא כדאי לוותר עליו.
מ-"הא גיאנג" נסענו למפלי "באן גיוק" בגבול עם סין. כדי להגיע לשם צריך להגיע ל- Cao Bang. אפשר להגיע מ- "קאו באנג" למפלים ב- "לוקאל". המפלים מדהימים ולגמרי שווים את כל הדרך הארוכה. אנחנו נסענו ביום גשום ולקחנו אופנוע, אל תעשו את הטעות הזאת.

????סאפה:

אחר כך נסענו להאנוי ומשם ל- "סאפה". חשוב לבדוק את המזג אוויר שם לפני שמגיעים כי אם המזג אוויר לא בהיר, ממש לא רואים כלום בגלל הערפל. ב-"סאפה" לקחנו אופנוע והסתובבנו בין הכפרים במקום לקחת סיור של "המאמות", משמעותית יותר זול וחוסך גם את הנסיעות הלוך וחזור ל-"הומסטיי" במוניות, אבל רק למי שמנוסה באופנוע כי הכביש היה הכי גרוע שנסענו בכל ויאטנם.

ישנו במקום שנקרא La Beaute Sa Pa, ובלילה השני אצל "מאמא זיזי".
בטיול בין הכפרים הגענו לכפר שהיה ליד יער במבוקים ושם פגשנו ילד שלקח אותנו לבית שלו והראה לנו איך הם חיים בבית- בונים דברים מהבמבוקים, תופרים וצובעים לעצמם את הבגדים…
בכפרים יש מלא נשים שתופרות הכל בעצמן (בגדים, ארנקים, תיקים וכו). ביום האחרון הסתובבנו בעיר. העיר מקסימה, מלא מסעדות, מאוד תיירותית והרבה חיי לילה. ממליצה על Coffee In The Clouds.

את הכריסמס עשינו בהאנוי בהוסטל Central Backpackers Hostel, היינו במסיבה בהוסטל ובמופע הכנסייה של העיר. ליד הכנסייה יש מקום נחמד לשתות ולפצח גרעינים.
משם נסענו ל-"פונג נה".

????3 לילות-פונג נה, 3 לילות הוי אן:

מקום מקסים ושקט, מלא הומסטייס על הנהר עם ערסלים. ממליצה לישון ב- Riverview Home , המקום לא נמצא בגוגל מפס אבל הבעלים באים לאסוף מאיפה שהאוטובוס מוריד, עוזרים בהכל, ממש נחמדים ויש להם שירות כל דבר שצריך. החווית לינה הכי טובה שהייתה לי בויאטנם. ביום השני עשינו סיור במערות, מומלץ לעשות את המערות הפחות תיירותיות, חוויה של פעם בחיים ושווה את הכסף.
ביום האחרון ב-"פונג נה" לקחנו אופניים ונסענו ל-"דאק סטופ", ממש מצחיק ונחמד והאיזור ממש יפה.

משם נסענו ל-"הוי אן". עיר תיירותית וכיפית, מלא חיי לילה, מלא דברים לעשות והרבה איפה להסתובב. אפשר לתפור ולהכין בגדים, לעשות סדנאות במבוק, יוגה, אוכל, ועוד. שם גם עשינו את הסילבסטר, היה מלא מסיבות על הנהר (מסיבה טובה במקום שנקרא  Tiger), מקום ממש מומלץ.

ישנו בהוסטל שנקרא DK's Hostel.

????4 לילות – דאנאנג:

תכננו לעשות ב- "דאנאנג" לילה אחד, עשינו ארבעה לילות אצל Mr Peace. יש בעיר מלא מסעדות, ושוק לילה ממש נחמד. מומלץ ממש ללכת ל-"מייז בר". חוץ מזה יש אגם שממש נחמד לשבת לעשות פיקניק, קולנוע, "קרייזי האוס", ו-"גן הפרחים". גם מחוץ לעיר יש מלא אטרקציות ומפלים (כמו ה- Alephant Waterfalls או כמו ב-Pongour Waterfall), שיותר ממומלץ לקחת אופנוע או "איזי ריידרים" ולהגיע אליהם. יש גם סנפלינג מפלים שכולם ממש נהנו ממנו אבל אנחנו לא עשינו.

באזור יש גם יקבים כמו ב- Nh'a Lam ומפעלי תה כמו ב- Doi Che, ככה שפשוט לקחנו אופנוע ועצרנו בהם והיה מדהים ושווה לגמרי.

????2 לילות- מוי נה ו- 3 לילות ב- פוקוק:

אחר כך נסענו ל-"מוי נה", גם שם חשבנו שנעשה לילה אחד וברגע שהגענו להוסטל (Ihome Original) הוספנו לילה. המקום ממש נחמד בדיוק על החוף, מלא ערסלים ומיטות, אנשים נחמדים ומשחקים.
נסיעה ארוכה מ-"הו צי מין" לאי "פוקוק"- עשינו שלושה לילות בהוסטל שנקרא Son Vinh Guesthouse. אי נחמד עם חופים יפים, ממש קרוב לקמבודיה. החופים קצת יותר מדי מפוצצים בבית מלון אבל ממש נחמד. מלא מסעדות ומקומות לאכול. גם שם יש שוק לילה ממש שווה. האי מאוד תיירותי וקצת פחות שקט אז אם ממשיכים לקמבודיה אז לא חובה להגיע לשם. גם שם לקחנו אופנוע ולהסתובב בכל האי והגענו לחוף כוכבי ים.

שווה לנסות את הקפה Weasel Coffee- נחשב לקפה הכי טוב בעולם, הוא עובר במערכת העיכול של סמורים.

"הו צי מין"- עיר נחמדה עם מלא מקומות לצאת, הרחוב הראשי ממש מטורף בלילה אבל אני אישית פחות אהבתי את האווירה באי.

ואם התמונות לא הספיקו…הנה עוד טעימה קטנה, תהנו!!

הקודם
הבא

בחזרה ל- "נחיתה רכה סביב העולם" לחצו כאן

מדריכים נוספים (טיפים להזמנת טיסות,רשימות ציוד,ביטוחים וכו'), שיעזרו לכם באתר נמצאים ב- "10 טיפים שכל מטייל חייב לדעת"- בקישור.

*ההקשר ל- 10 הטיפים הוא לאוסטרליה, אבל רלוונטי לכל מטייל באשר הוא מטייל.

חסר לכם משהו?חושבים שיש מידע נוסף שיוכל לעזור ל- "נחיתה רכה"??או סתם הצעות לשיפור?נשמח לשמוע!!

מוזמנים להוסיף בתגובות או "ליצור קשר" כדי לשדרג את החוויה של כולנו סביב העולם!! 🙂