טיול בטזמניה-טל שלום-טיול באוסטרליה!

טל שלום-טיול באוסטרליה!

טזמניה הממכרת!

אפריל 2021

💡כללי💡

👈🏾קאמפסייטים: טזמניה מפוצצת בקאמפים חינמיים תשתמשו בויקיקאמפ ולא תהיה לכם בעיה לטייל בכל האי בלי להוציא דולר (כמובן אם מתכננים נכון ולוקחים בחשבון שתצטרכו לסוע הרבה, אבל נראה לי הבנתם למה אני מתכוונת). חוץ מקאמפסייט אחד שהייתי בו שהיה קצת אפל חשוך וריק כולם עם נופים יפים, ואם יש פסיליטיז הם שמורים מתוחזקים וברובם נקיים.

👈🏾קליטה: בהרבה מקומות אין קליטה טובה אפילו לטלסטרה, תשלחו הודעה להורים שלא תהיו זמינים כל הזמן ותהנו מהשקט

👈🏾דלק: יקר ואין תחנה בכל מקום, תתכננו נכון את המסלול שלא תתקעו בלי.

👈🏾דרכים לטייל: לא רואה דרך לטייל בלי רכב )אם שלכם, שכור או להצטרף למישהו. אין תחבורה ציבורית לפארקים ולמקומות היפים באמת. ואם לא יש חברות שמציעות טיולים מאורגנים.

למדריך טיפים לטיול ועבודה באוסטרליה הכוללים אפליקציות שימושיות,רשימות ציוד ועוד-כאן.

Gordon Dam די מטורף לא?חכו להמשך...

🦘הוברט🦘

סלמנקה מרקט (כל יום שבת בנמל) – אם אתם אוהבים שווקים, זה המקום בשבילכם, הרבה אומנות ותוצרת מקומית, ריבות דבש, פוד טראקים… שווה לבקר.

שוק איכרים (כל יום ראשון בבוקר בcbd ) – משעה 8 עד 12 תוכלו למצוא פה הרבה אוכל, פירות וירקות. חצי שעה אחרי שהשוק נגמר איח לו זכר והרחוב הופך להיות כביש רגיל לכל דבר.

טיפ: אם צריכים לבחור אחד מהם… סלמנקה מרקט יותר שילוב בין נחלת בנימין לשוק הכרמל, השוק איכרים יותר מזכיר את השווקים באירופה.

מונה – אחד המוזיאונים המפורסמים באוסטרליה, היא בנוי כולו מתחת לאדמה וכולל מלון פנסי, מסעדות, אפשרות להגעה במעבורת. האומנות עצמה היא מודרנית ונוטה לגותית, קצת אפלה אבל מיוחדת. יש למוזיאון אפליקציה שמסבירה על המוצגים, וכוללת גם מפה. חוץ מזה המיקום של המוזיאון מלא בגפנים, ויש סיפור מאחורי המקום. אם ממש בא לכם להתפנק יש בר קוקטיילים יפייפיים וטעימים בתוך המוזיאון (חובה לחובבי האינסטוש).

המוזיאון של הובראט – היסטוריה, אומנות, וטבע – מוזיאון חינמי לחובבי המוזיאונים חובה לבקר. וגם למי שאוהבים לדעת ולראות קצת יותר על המקום שהם מטיילים בו.

נמל הובארט– קצת מזכיר את הנמל של תל אביב, פאבים, בתי קפה וחנויות. יש גלידריה ופיש אנד ציפס "צפים" (פועלים במעין סירה שמחוברת למזח), למי שצריך לעשות כביסה יש בית קפה חמוד עם מכונות אוטומטיות. אחלה דרך להעביר את הזמן).

Bioluminescence להרפתקנים וחובבי החיפושים, אם התמזל מזלכם ויש יום עם תנאים מתאימים אפשר לראות את ה"דברים הכחולים הזוהרים האלה על החוף", רק לפני שאתם יוצאים לשבועיים של לילות לבנים שווה להיכנס לאחת הקבוצות בפייסבוק, יש אנשים שזאת המומחיות שלהם ואומרים מתי יש סיכוי לראות את התופעה ומתי חבל על המאמץ.

מהדרכים היפות של טזמניה...

🦘חצי האי טזמן-מזרחית להוברט🦘

45 דקות נסיעה מערבית להובארט. בגדול האיזור בנוי ככביש אחד שמתפצל והופך למעגלי (כמה נוח).

Hellfire Bluff Distillery מקום ביתי וקטן בתוך מחסן של תפוחי אדמה שמייצר ג'ין וויסקי, אפשר לטעום ולמתעניינים יסבירו איך עובד, מה עושים, ומה התהליך של ההכנה. חוויה.

דונאלי – העיירה הראשונה שתהיו חייבים לעבור בה לא משנה מה. יש שם קאמפסייט שמבוסס על תרומות (המגרש חנייה של המגרש גולף ויש שירותים). עוד מקום שווה שם זאת המאפייה ממש על הכביש, אחלה של עוגות ועוגיות. ובצד השני שלה תמצאי טיילת שירותים ציבוריים וברבקיו.

Eaglehawk Neck לחובבי הצלילה, להגיד שזאת הצלילה הכי יפה שיש, ממש לא, אבל אם אתם אוהבים לצלול וים תוכלו לראות שם דרקוני ים (כמו סוסון ים רק גדול ומרשים בהרבה), כלבי ים ומדוזות. לא לסובלים מקור -17 מעלות בקיץ.

Tesselated Parement – הליכה קצרה של בערך 15 שעה ליד ועל החוף, יש שם מעיין מזח עם צורות גאומטריות (מעיין מרובעים, נראה כאילו מעשה אדם אבל לא הצלחתי למצוא הסבר בעצמי) ונוף מקסים

Devils Kitchen, Tasman Arch, Waterfall Bay Lookout – בגדול 3 מקומות שונים די קרובים אחד לשני אבל לגיטימי ואפשרי לעשות אותם כשעתיים הליכה בערך.

Cape Hauy לא אשקר, אחד המסלולים היפים שעשיתי בטסמניה, 4 וחצי שעות הליכה בערך הלוך וחזור, אם נוף של ים כחול, מצוקים ויער עושה לכם את זה לא לוותר וגם אם לא, תאמינו לי שלא תצטערו על שהלכתם שם.

Port Arthur בית כלא היסטורי ויפייפה, המקום מתוחזק מאוד ומציע סיורים מודרכים, סיפורים על האסירים והתנהלות הכלא ואפילו סיור רוחות בלילה (חובה להירשם מראש לרוב בוק אאוט לכמה שבועות קדימה). הכניסה עולה 40 דולר.

Cape Raoul + Shipstern Bluff – מאותה החנייה יוצאים לשני המסלולים שמתחילים משביל אחד ואז מתפצלים. ההליכה לקייפ לוקחת 5 שעות הלוך חזור. אם הגעתם באיזור סוף היום, ממליצה לראות את השקיעה מהתצפית הראשונה (20 דקות הליכה) ולהישאר לישון בקאמפסייט שליד החניה (10 דולר לאדם ללילה אצל מישהו שנותן למטיילים לישון בחצר שלו – לא תמצאו את הקאמפסייט הזה בויקיקאמפ.

Tessellated Pavement

🦘מריה איילנד🦘

Maria Island חובה, חובה, חובה ושוב חובה, לכל אוהבי החיות (מי אמר וומבטים ולא קיבל) זה פשוט גן עדן, האי נמצא קצת צפונית מהובארט. הדרך היחידה להגיע לאי היא במעבורת שיוצאת מ Triabunna ומיועדת רק להולכי רגל ואופניים. יש אפשרות לעשות לילה על האי בקאמפסייטים בתשלום של 8 דולר ללילה. בנוסף שימו לב שאתם מוגבלים במשקל שניתן להעביר במעבורת ומעבר אליו תצטרכו לשלם אובר וויט (כןכן כמו במטוס). אם יש לכם רק יום אחד ממליצה על Painted Cliffs מסלול קליל ויפייפה שבסופו יש מצוקים קטנים על הים שבנויים במעיין שכבבות צבעוניות יפייפיות.

טיפ לנשארים ללילה: בקאמפסייט הכי קרוב למעבורת באיזור המטבח כל ערב כמעט אפשר לראות שד טזמני! הם יוצאים כשנגמרת השקיעה ומתחיל להחשיך.

Maria Island אל תגידו שהנוף לא יפה:)

🦘מזרח טזמניה🦘

Freycinet אחד הפארקים הלאומיים היפים שיש, האמת שלא משנה לאיזה מסלול תבחרו ללכת: mt. Amos, wineglass bay, honeymoon bay, mt. Graham … מסלולים יומיים או 3 ימים של טרק מסביב לפנינסולה. הכל תלוי בזמן, יכולת ומזג אוויר כמובן (הדרך לwineglass bay מלאה במדרגות).

Bay of fire פוטוגני, יש שם קאמפסייט חינמי ממש על הים, חופים לבנים, מים כחולים וסלעים עם כיסוי כתום. צריך להוסיף משהו?

לנססטון עיר גדולה אבל קטנה. המזג אויר שם לא הכי מדהים רוב השנה (בחורף… המקומיים אומרים שמגעיל שם). מבנים יפייפיים הרבה מהם ישנים ומרגישים קצת יותר אירופה מאוסטרליה.

בית חב"ד טזמניה 20 דקות דרומה מהעיר יש עיירה שנקראת Emerald, שחוץ מזה שהיא יפייפיה, מלאה בגינות מטופחות וחנויות מקומיות חמודות. בכל יום ראשון יש שם שוק איכרים עם עתיקות, אוכל, צמחים, פרחים, משחקים ואווירה…

לרשימת בתי חב"ד ודרכי יצירת קשר באוסטרליה-כאן.

Bay of fire

🦘מרכז טזמניה🦘

Cataract Gorge Reserve – פארק בקצה העיר, מסלול הליכה קצר, בריכה ציבורית ומקלחות בחינם, ואחלה של נקודה לפיקניק אם לא בא לכם להתרחק מהעיר הרבה. רוב העיר מרושתת בwifi חינם.

Cradle Mountain-Lake St Clair National Park אולי הנשיונל פארק הכי מפורסם שיש בטזמניה ואוסטרליה. ויש סיבה לזה. אין סוף אפשרויות למסלולים, והאמת שגם פה לא משנה לאיזה מסלול תבחרו ללכת ההנאה מובטחת. הפארק עצמו מתפרס על כמה עשרות קילומטרים ו"מחולק" לשני אתרים מרכזיים:

1.) Cradle Mt– החלק הצפוני יותר של הפארק, מומלץ לא לוותר על העליה להר, ביום טוב הנוף משם עוצר נשימה, ביום רע תגיעו למעלה ותהיו בענן, ואם התמזל מזלכם (עניין של פרספקטיבה) בכל אחד מחודשי השנה יכול לתפוס אתכם שם שלג. ולראות את הפסגות מסביב לבנות זה פשוט מהדברים שרואים וחושבים אחכ שלא הגיוני שמקומות כאלו קיימים באמת.

2.) אוברלנד– טרק של 8 ימים (או 6 לממהרים ויש כאלו שעושים גם בשבועיים) בתקופת הקיץ היציאה לטרק עולה 200 דולר ובכל יום יוצאים בסביבות 35 מטיילים. מה שגורם לכך שרוב הימים מלאים ולא מתאים לספונטניים שביננו. ממאי עד נובמבר אפשר ללכת חופשי. הטרק מתחיל בקריידל ומסתיים בסט. קלייר, והוא מאוד מתוחזק, מסודר וכולל הרבה שבילי צד שהם החלק היותר שווה של המסלול. במהלך המסלול יש בקתות שאפשר לישון בהן, ובמות קטנות להקמה של האוהל.

Sr. Clair– אגם יפייפה,אפשר ללכת לידו, ואפשר לקחת ממנו מעבורת (50 דולר) לקצה השני ומשם לצאת ליום יומיים שלושה ואפילו חמישה ימי טיול… אם הגעתם ביום טוב ממליצה לעלות לאקרופוליס, נוף 360 מעלות, ההליכה והטיפוס טיפה מאתגרים.

Mt. Ossa– ההר הכי גבוה בטזמניה, הוא חלק מהאוברלנד אבל יש אפשרות גם לעשות אותו כיום טיול.

St. Clair
אקרופוליס - st. Clair

🦘מערב טזמניה🦘

Montezuma Falls – המפל הכי גבוהה בטזמניה, 3 שעות הליכה קלילה הלוך וחזור, המפל עוצר נשימה, לא לפספס אם כבר אתם באיזור
Nelson Falls– מפלים מקסימים, יער גשם, ירוק בעיניים.

מערב טזמניה בכללי זה אחד המקומות היפים שיש, לא הרבה אנשים, והטבע פראי ומלא בצמחים מיוחדים, פטריות ובעלי חיים. הדבר היחיד שקצת מאתגר הוא המזג אוויר שרוב ימות השנה גשום (אבל חייבת לציין שיפה גם בגשם).

Gordon Dum – הסכר הכי גדול בטזמניה, אפשר ללכת עליו ויש מסלול טיול שיוצא ממנו. הנסיעה לסכר עצמו וואו, ובדרך יש קאמפסייט חינמי (עם מטבחון קטן ושירותים) על שפת אגם שאפשר בכיף להיכנס להשתכשך בו.

St. Clair

🦘דרום טזמניה🦘

Hounville ודרומה: העיר הגדולה הכי דרומית שיש אחכ תמצאו רק עיירות קטנות שלא תמיד יש בהן הכל. יש בעיר מקלחת ב5 דולר ל5 דקות, זה לא הכי זול שיש אבל אין למצוא מקלחות חינמיות דרומית מהעיר (יש מקלחת במעיינות החמים שיעלו לכם 6 דולר לכניסה לבריכות + מקלחת בלי הגבלת זמן).

Geeveston– העיירה שממנה יוצאים להר הרץ. יש שם אינפורמיישן סנטר יחסית גדול, חנות ממתקים עבודת יש ובית קפה/גלריה שכל המצרכים זה ממקומיים.

Mt. Hartz עליתי 3 פעמים לשם עד שהיה לי מזג אוויר טוב והיה שווה לחכות. אפשר לראות משם את הים, מסלול הליכה מדהים ביופיו, 3 אגמים שאפשר להיכנס לשחות בהם (אזהרה קפואא).

Pearl Rock– אם כבר הגעתם לטזמניה לא תלכו לנקודה הכי דרומית שיש? אז זה פה, כל הרצועת חוף הדרומית כמעט היא קאמפסייט חינמי, מרחק שנייה מהים. המלצה שלי: ללכת לתצפית לוויתנים ולהתחיל משם את המסלול הליכה אבל לא להתקדם בו עד הסוף ואז ללכת ל South Cape Bay.

South Coast Track – לא מנסיון, אבל חלום רטוב של הרבה הייקרים. 8 ימים כולל שני מעברים עם סירות, החלק הדרומי ביותר של טזמניה. חובה להתארגן מראש על דרך לסיים ולהתחיל את המסלול ויש אפשרות לעשות את זה בטיסה לנקודת ההתחלה. המסלול מצריך ציוד טוב (אם בא לכם רק קצת לחוות אפשרי לגמרי ללכת לקאמפסייט הראשון/אחרון בsouth cape bay לעשות שם לילה ולחזור). בכל האיזור הקליטה דיי על הפרצוף!

Cygnet– עיירה היפית תיירותית קטנה, חנויות מתוקות, בתי קפה יפים (הרבה מהם ידידותיים לטבעונים) והרבה בקפקרים – רובם עובדים בקטיף דובדבנים ותפוחים בעונה.

Mt. Hartz

🦘האי ברוני-חלק מדרום טזמניה🦘

Bruny Island אתחיל מזה שאם אתם לחוצים בזמן וצריכים לוותר על משהו, אולי זה המקום שהייתי מוציאה מהרשימה. דעה אישית.
עולים על מעבורת עם הרכב (38 דולר הלוך וחזור) 15 שעה כיוון. על האי עצמו יש רק תחנת דלק אחת וחנות נוחות (וחצי) אז תגיעו מוכנים מראש.

Neck Lookout– התצפית המפורסמת שרואים בה את הים משני הצדדים, ומדרגות עץ שמובילות לפסגה, מקום חובה לחובבי תמונות לאינסטוש.

East Cloudy Head – אם תפנו ימינה תגיעו לתצפית מקסימה לשקיעה וחוף עם גלים טובים לגלישה. אם תפנו שמאלה לכיוון החוף יש אחלה מסלול של כמה שעות עם נוף מקסים. בקצה הרחוק של החוף יש קאמפסייט עם גישה ל4×4 ו3 דקות לפני החנייה להליכה יש קאמפסייט חינמי קטן. שימו לב שזה פארק לאומי והרבה פקחים מסתובבים שם.

מגדלור ו labillardiere – נחמד, המסלול הליכה הארוך יפה אבל לא עפתי ברמה של לסמן אותו כמסלול חובה. אם כן החלטתם לצאת אליו, קחו הרבה מים וכובע כי רוב הזמן אין צל.

Fluted Cape Walk– שעתיים עד 3 הליכה במסלול מעגלי, רואים את הים מהמצוק וההר, תצפית על הneck אחלה של מסלול להתחיל איתו את היום.

אוכל – האי מאוד תיירותי ותמצאו בו חוות אויסטרים, דבר, שוקולד, יינות וגבינות, לכולם מרכזי מבקרים ואפשרות לאכול/לטעום במקום. מקום מגניב שיש זה בצרל למגדלור, מצד ימין של הכביש מישהי שמכינה לחם ביתי ומוכרת במקרר "שירות עצמי" אם תגיעו מאוחר מידי לא ישאר, אבל בבקשה תהיו בני אדם ותשאירו כסף!!!

ברוני איילנד (south burny)

MT. Filed

Russell Falls– יער גשם, מסלול הליכה קליל עם 3 מפלים, עצי אקליפטוס בגובה השמיים, מקום יפייפה, שווה ללכת, יש מצב שתוכלו למצוא פלטיפוסים באגמים והנחלים מסביב.

טיפ: תולעים זוהרות – כשנהיה חשוך צאו החוצה, לבוש ותוכלו לראות את התולעים הכחולות הזוהרות בטבע.

ברוני איילנד

🦘הצפון טזמניה🦘

דבונפורט והסביבה:
אם הגעתם לטזמניה עם המעבורת זאת התחנה הראשונה שלכם, עיר לא גדולה במיוחד ורוב המטיילים לא מקדישים לה יותר מ15 דקות (שהן הזמן להגיע ולצאת מהעיר אחרי ולפני המעבורת.

Latrobe– אין יותר מידי מה לעשות בעיירה אבל… התחנת דלק הכי זולה בטזמניה נמצאת פה.

Hill Street- כמו IGA אבל משודרג עם הרבה תוצרת מקומית, רוב הזמן הפירות והירקות שם הרבה יותר טובים מהסופרים הגדולים ובאותו המחיר (מדברת על החנות בדבונפורט וlatrobe ).

Port Sorell ו Shearwater – לא מיעדי החובה לתייר הרגיל אבל החוף ים של שתיהן מקסים, והנופים של הרים, שדות וים בכבישים מסביב בהחלט יגרמו לכם להרגיש בחו"ל.

החוף של port sorell (רבע שעה מדבונפורט) - לא אטרקציה תיירותית אבל בהחלט חוף יפייפה

ולסיכום- הזוהר הדרומי:
לא הרבה יודעים אבל מטזמניה (ולפעמים גם מויקטוריה) אפשר לראית את הזוהר הדרומי (אורורה), האורות הצבעוניים בשמיים. הם לרוב לא חזקים ו"מסודרים" כמו האורות הצפוניים אבל בהחלט מרשימים. ישנן אפליקציות עם תחזיות וקבוצות פעילות בפייסבוק שמתריאים בהן אם רואים משהו. במקרה שהתמזל מזלכם, ויש פעילות סולארית שגורמת להופעה של האורות אל תשכחו מצלמה, בעיניים רגילות קשה לראות את התופעה.

South bay cape (היבשה הבאה, אנטרקטיקה)

🔥יש לכם המלצות נספות על האזור??יש לכם סיפור דרך לשתף ואתם רוצים שיישאר כקישור ועמוד על שמכם באתר???👈🏾נשמח לשמוע, להוסיף ולעדכן!!

עזרו לנו לעזור למטיילים הבאים :)) 

מוזמנים ליצור קשר והעמוד יעודכן בהקדם  🤠

סיפור דרך טזמניה-טיול באוסטרליה!
5/5