ברום-אליס ספרינגס סיפור דרך

סיפור דרך ברום-אליס ספרינגס

תאריכים: 5-11.5.2018 בסך הכל 7 ימים.

רכב: ניסן 4X4.

כמות אנשים: 3 אנשים-2 ישנים ברכב ועוד 1 באוהל.

הדרך הזו לא עברה דרך דרווין והפארקים שנמצאים ליד (קקדו,ליצפילד,ברי ספרינגס וכו') אבל עברה דרך שנקראת Savannah Way שמתחילה ממש בכניסה לכביש 80 שנמצא כאן.
כל הקמפים שישנו בהם- קמפים חינמיים, וכל הראוד טריפ הזה (כולל המשכו לכיוון ברום- אליס ספרינגס וסידני) ישנתי באוהל, ואין ספק שזה אפשרי וחוויתי לחלוטין.

Savannah Way אחת הדרכים המדהימות שעוברות ממש בלב הטבע במרחק של 800 ק''מ

יום 18

נסיעה חזרה לברום 100 ק"מ ויום בברום המדהימה!! (ברום רשום בנפרד בקבצי המלצות באתר). ממשיכים לקראת אחר הצהריים בנסיעה של סביב 400 ק"מ מברום לקמפ חינמי שנקרא  Allendale Rest Area.
480 ק"מ (כולל הנסיעות בעיר).

יום 19

Fitzroy – אין בה כלום ורובה אבורג'ינים מקומיים, שווה להתעדכן שם על המשך הדרך במרכז מבקרים.

Negumban Cliff Rest Area מקום עצירה נחמד אפשר גם לישון כאן, יש שירותים. יש תצפית ממש יפה על הסלעים בפארק.

עיירה קטנה ונחמדה Hells Creeck היא משמעותית כי היא היחידה עם תחנת דלק אחרי סביב 300 ק"מ מהעיירה האחרונה. במקום חשוב לשמור על המים בגלל המחסור והקושי להביא מים לעיירה.

שמה השני של העיירה נקרא Heart Of Gold.

אחרי בירורים מעמיקים בעניין הנסיעה לאליס ספרינגס דרך כביש 5,הבנו שזה בלתי אפשרי עם הציוד הקיים ועדיף להאריך מעט את הנסיעה ב 600 ק"מ צפונה ולרדת דרומה על כביש ראשי יותר לאליס. כביש 5 הוא כביש שמחבר בין הלס קריק לאליס.

Purnululu – קמפ בתוך הפארק- 13 דולר לאדם, שקט מדהים, כוכבים בכל מקום. לא היו כמעט אנשים והיה לילה מהסרטים.
יש גם שירותים ממש קרובים לכל פינה שם 590 ק"מ.

יום 20

מתעוררים מוקדם סביב חמש וחצי כדי לנצל את הזמן הנעים ולראות כמה שיותר מהפארק. סלעים בצורת פילים..זה על הדרך לקראת המסלול הליכה ב- Elephant Rock.

מסלול נחמד Cathedral Gorge בתחילת המסלול יש חניה, מקום ממש נחמד בשמורה עם אפשרות להכין ארוחת בוקר ממש קרוב לרכב ולסלעים. מסלול קצר נוסף שנמצא קרוב, הוא בסך הכל 2 ק"מ הלוך חזור Domes מסלול של 700 מטר מעגלי.

יש גם את Cathedral יש בו בריכה ענקית בתוך הסלעים (בעונת הטיולים אין שיטפונות אז היא יחסית ריקה מאוד כרגע…) אבל מקום ממש מרשים.

באופן כללי.. כל הסלעים המשוגעים האלה נוצרו ב 360 מליון שנה בעומק 200 מטרים.. והכל משיטפונות של המים ומפלים שזורמים שם. וגם האזור הזה נחשב למקום מרכזי מאוד של הטרמיטים אז אפשר עדיין לראות הרבה גושי בוץ שלהם בדרך. 

Woolah Doon Doon – תחנת דלק עם שירותים ובעיקר ברז עם מים בחינם לשתייה ולמילוי הבקבוקים והג'ריקנים. לפני הכניסה לעיירה הבאה יש סכר ענק ומרשים! במקרה הגעתי כשהוא נפתח והייתה זרימה עוצמתית של מים מהאגם לנהר.

Kununurra – עיירה ירוקה ויפה, גדולה יחסית, יש בה קולס ותחנות דלק יחסית זולות, אפשר להצטייד ולהתקדם הלאה.

Lake Argyle Road – סביב חצי שעה נסיעה מהעיירה יש את האגם הזה, לצערי לא הספקנו להיות בו אבל נראה שהוא נחמד ויפה, אבל אומרים שיש מצב לתנינים אז…. 

מעבר גבול. NT למחוז WA מעבר גבול אין שום דבר מיוחד שצריכים לדעת, המעבר פתוח ונראה שמכל הכניסות למחוזות השונים, הכי בעייתית עד עכשיו הייתה הכניסה למחוז מערב אוסטרליה 

Saddle Creek – קמפ חינמי עם מים לשתייה ושירותים.

ק"מ450.

פארק ה- Purnululu שנוצר ממליוני שנים של סחף מים ורוחות

יום 21

Big Horse Creek Campground נקודה נחמדה לעצירת התרעננות, יש שירותים וספסלים, יש שם נקודה יפה לירידה לאגם (לא להיכנס יש תנינים..) .

Nackeroo Lookout – תצפית נחמדה על הנהר עליה של בערך 500 מ', אין צורך ב 4×4
יש ספסלים אבל בלי סככה.

Timber Creek – עיירה אחרונה לפני כניסה לכביש 80 (27 ק"מ לפני הפניה) מקום עם תחנת דלק יחסית בזול, סופר קטן.. מומלץ מאוד להצטייד ולמלא כל מה שצריך לפני הכניסה לכביש 80.

כביש 80 עביר גם למי שאין לו 4×4 אבל כמובן שעדיף. עדיף וכדאי להצטייד ב 40 ליטר דלק ספייר לקיטוע הזה (כולו סביב 400 ק"מ). הדרך הזו מדהימה ממש, לא פשוטה לנסיעה ומחייבת התארגנות על דלק ומים מראש, הדרך נקראת: Savannah Way- נקודת הכניסה כאן.

Charlies Crossing Campground – קמפ חינמי באמצע הדרך.. ללא מקום ישיבה, קרוב לנהר ועם חשש לתנינים (נמצא כבר בתוך כביש 80 ולא נראה שזה מקום מוכר או מסודר יותר מדי).

חוות בקר באמצע הדרך Victoria River Downs Station.

Top Springs – צומת מרכזית (יחסית) על אמצע כביש 80 צומת דרכי כורכר עם תחנת דלק, שחלק מהמשאבות שלה שבורות.
מאוד יקרה (2.20) ועקרונית לא בטוח שיש בכלל דלק כל הזמן (עדיף לוודא לפני), כל הקיטוע האחרון סביב 220 ק"מ ללא קליטה ללא נקודות מים לשתיה ללא מקומות ישיבה לעצירות. בצומת הזו יש גם חנות קטנה וקראוון פארק. המקום נראה בהתפתחות יחסית.

סביב 200 ק"מ אחרי, מגיעים לחיבור כביש 80 עם כביש 87 סוף דרך כורכר וחזרה לכביש סלול. הקיטוע האחרון של כביש 80 הרבה יותר נוח ועביר מהקיטוע הראשון. 6 ק"מ אחרי הפניה יש תחנת דלק, נקודת המפגש נמצאת כאן.

Telegraph Memorial – מפרץ שאפשר גם לישון בו, סביב 20 ק"מ אחרי התחנת דלק. קמפ חינמי לילה Tylor Creek.

 900 ק"מ.

חשוב לשים לב לשילוטים חחח

יום 22+23

יציאה מהקמפ לכיון אליס ספרינגס בלי יותר מדי עצירות בדרכים…סביב 300 ק"מ. שקיעה בתצפית בתוך העיירה Anzac Hill.

The Gap view Hotel
15 דולר לרכב בפארק ומקבלים מקום חניה, המתחם כולו מגודר (חשוב), מקלחות אשששש, בריכה ומכונות כביסה ק"מ 320.

קישור לסיפורי דרך נוספים במערב אוסטרליה.

ואם התמונות לא הספיקו...אז הנה עוד קצת :)) תהנו!!

🔥יש לכם המלצות נספות על האזור??יש לכם סיפור דרך לשתף ואתם רוצים שיישאר כקישור ועמוד על שמכם באתר???👈🏾נשמח לשמוע, להוסיף ולעדכן!!

עזרו לנו לעזור למטיילים הבאים :)) 

מוזמנים ליצור קשר והעמוד יעודכן בהקדם  🤠

ברום-אליס ספרינגס סיפור דרך
5/5