אוסטרליה הדרומית-המלצות של המטיילים יעל גינת וסתיו סיטון

South Australia-אוסטרליה הדרומית

המלצת מטיילים יעל גינת וסתיו סיטון, יולי 2020

כמעט ולא מצאנו מידע בעברית על הסטייט הזה, ובגלל עבודה ואח"כ הקורונה, מצאנו את עצמנו מעבירים פה 3-4 חודשים, אז חשבנו לשתף קצת ממה שגילינו.
זה קצת ארוך, אבל שווה לגמרי שווה קריאה 🙂 מקווה שזה יעזור למישהו.

Adelaide

אדלייד עיר נחמדה ממש, שהשיא שלה זה כמה פסטיבלים שקורים במהלך השנה.
אנחנו הגענו אליה במרץ, בערך בסופ"ש הכי גדול של השנה, שבו קרו גם פסטיבל "הפרינג׳" שנמשך חודש שלם בין פברואר למרץ וגם "הוומאד" – פסטיבל מוזיקה עם אמנים מכל העולם.
העיר הייתה מפוצצת אנשים והיו מופעי רחוב בכל פינה, חודשיים וחצי אחר כך חזרנו אליה והיא הייתה ריקה לגמרי – מה שנקרא, קורונה.
מעבר לזה, השוק המרכזי ממש מגניב ובמרכז העיר יש מדרחוב עם הרבה התרחשות בשם:
Rundle Mall

דרום אוסטרליה

קנגורו איילנד Kangaroo Island

היינו בקנגורו איילנד יותר מחודשיים ועבדנו בחווה במרכז האי. בתקופה הזו לא רק שהייתה קורונה, זה גם היה כמה חודשים אחרי השריפות ששרפו בערך חצי ממנו, אבל בכל זאת ראינו ממנו די הרבה. למרות השריפות האי שרד ונשאר מקום יפה ומיוחד.
הוא בעצם מחולק לשני חצאים – מזרחי, שהוא קטן יותר ואליו מגיעה המעבורת, והמערבי שהוא רוב האי.
החצי המזרחי:
Penneshaw היא "העיר הגדולה" של האיזור והיא יותר בגודל של קיבוץ, החוף שליד המעבורת יפה יחסית אבל אין המון מה לעשות שם.
חוץ מזה – יש מגדלור בקצה המזרחי בשם קייפ ווילובי וקרוב אליו אגם בשם לשמאר לאגון עם אחלה נחל שזורם ממנו לים ואפשר לשחות בו, לדוג או לעשות קיאקים.

במרכז האי יש גבעה בשם פרוספקט היל עם תצפית נחמדה ולידה חוף יפהפה בשם פנינגטון ביי.

החצי המערבי:
הוא בעיקר חופים ופארק לאומי שנקרא פלינדרז צ׳ייס Flinders Chase.
הפארק אמור להיות גולת הכותרת של האי, אבל הוא נשרף כהוגן בשריפות של 2020 והיה סגור לאורך כל הזמן שהיינו שם, כנראה שגם המרכז מבקרים נשרף, הבנו שהוא נפתח שוב ממש בתקופה הזו (יולי 2020).
Kingscote היא העיר הגדולה של האיזור, גם היא קטנה מאוד.
אין סופרים (קולס, וולוורת׳ס, או אלדי), אבל יש דרייקס לא כזה יקר, לידו יש אחלה בית קפה בשם קקטוס וברחוב הראשי יש גם אחלה פיצה בשם בלה.

חופים:

Stokes Bay, Snelling Beach

שני חופים מגניבים בצפון האי, בשביל להגיע לחוף של סטוקס צריך לעבור באיזה נקיק בסלעים, יש שילוט וקל מאוד למצוא, ואז יש בריכת גאות טבעית וקטנה שאפשר לשחות בה, אחרת זה אמור להיות קצת מסוכן בגלל הסחף.
בסטוקס ביי יש גם בית קפה טוב.
סנלינג חוף יותר מבודד שלידו, אם ממשיכים מערבה יש תצפית מגניבה.

Vivonne Bay

הוא חוף ממש יפה בדרום האי, עם חול לבן ומים בצבע תורכיז. יש בו נחל גאות שזורם לים, מזח שיפה בו לאללה ולפעמים אפשר לראות שם דולפינים.

Seal Bay

שמורה עם מושבת כלבי ים ואריות ים גדולה, הכניסה בתשלום (נדמה לי 16.5 לאדם) ואפשר גם לעשות סיור תמורת 37 דולר לאדם. חברים שלנו עשו את הסיור ואומרים שזה די מיותר – הוא מביא אותך עד החוף, אבל אפשר לראות את הכלבי ים מקרוב גם מהטיילת.

Little Sahara

היא שמורה ליד סיל ביי עם דיונות גדולות, אני לא זוכר אם צריך לשלם על כניסה, לדעתי לא, אבל אפשר להשכיר סנד-בורד או מזחלת ולגלוש מהדיונות, שזה ממש מגניב וכיף.

מעבר לזה באי יש המון חיות – קנגורואים, אקידנות וגם לא מעט קואלות – אנחנו גרנו במרכז האי והיו לנו מחוץ לבית 10 קואלות שעברו בין העצים בשדרה כל לילה.
אני משער שבכל מקום בחצי המערבי של האי אם יש הרבה אקליפטוסים ותחפשו אותם מספיק תראו אותם. אם כואב הצוואר מלהרים את הראש, אפשר לחפש ריכוזי קקי שלהם על הרצפה, זה הרבה פעמים יוביל אתכם אליהם.

לקריאה נוספת על קנגרו איילנד.

LIttle Sahara אזור עם דיונות גדולות לסנד-בורד

Barossa Valley

Barossa Valley איזור היין הכי מפורסם באוסטרליה – מלא יקבים שמפוזרים בכל מקום. הכפרים הכי גדולים הם:
Tanunda, Nuriootpa, lyndoch
אבל יש עוד הרבה כפרים קטנים,אנחנו עבדנו תמורת מגורים ואוכל "בלינדוך".
מבחינת יקבים לא חקרנו המון, באיזור ספלטספילד יש שדרה יפה עם דקלים והרבה יקבים. בהרבה מהיקבים אפשר לעשות טעימות יין (חלק בחינם, חלק תמורת מחיר סמלי).
בטאנונדה יש גם בית קפה קטן עם גלידה מעולה.
יש בעמק גם כל מיני הליכות, אנחנו היינו בחודשי מאי-יוני, כלומר סוף הסתיו, תחילת החורף והגבעות מסביב היו ירוקות ויפות, אז שני מסלולים שמאוד אהבנו ובעלי שמות מאוד גרמניים נקראו שטיינגארטן ו- ליטל קייזרשטול ( שהוא יותר מוצלח מהקייזרשטול הגדול, בעיני לפחות).

Adelaide Hills

Adelaide Hills איזור אחר של יקבים ויינות, לא ממש היינו, אבל כן היינו בכפר בשם האנדורף.
Hahndorf כפר די מפורסם באוסטרליה, מאוד מאוד גרמני, מרגיש קצת כאילו הגעת לבוואריה בלי לשים לב. מאוד תיירותי, אבל מאוד נחמד, הרבה מקומות שמוכרים נקניקיות, או נרות או סתם בתי קפה, האווירה מאוד נחמדה.

מסתובבת במראה האלגנטי

Flinders Ranges

Flinders Ranges אולי המקום הכי יפה בדרום אוסטרליה.
הרי "הפלינדרז" הם רכס בחלק הדרומי של המדבר האוסטרלי, מאוד אאוטבקי, אדמה אדומה, הרבה צמחייה יחסית למדבר. הרבה אנשים לא מגיעים כי זה לא ממש על המסלול לאליס ספרינגס ואולורו – אנחנו היינו 4 ימים ואז הסתובבנו חזרה דרומה, בין היתר כי הגבול לטריטוריה הצפונית היה סגור וממש ממש אהבנו.
הרכס כולו הוא פארק לאומי שבמרכזו מעין מכתש גבוה בשם "ווילפנה פאונּד", מתחתיו נמצא מרכז מבקרים והאינפורמיישן שהיה קצת מאכזב בלתרום מידע, אבל יש בו קמפינג בסדר וממנו מתחילות הרבה הליכות.
ההליכה הכי מפורסמת היא לפסגת סנט מארי, ההר הכי גבוה ברכס, היא לקחה לנו 6.5 שעות, האבוריג'ינים מבקשים לא לעלות ממש לפסגה, אלא לעוקף, האוסטרלים מכבדים אותם ומספרים לך את זה, אבל בו זמנית מסמנים את הדרך עד לס"מ האחרון של העלייה לפסגה וגם מתייחסים למסלול כאילו הוא עד לפסגה.
מעבר לזה יש עוד המון מסלולים, רובם מצריכים לא מעט נסיעה בדרך עפר-ממש מומלץ.

קצת דרומית לפלינדרז, טיפסנו לפסגה בשם: Devil's Peak
עליה תלולה של 50 דקות הלוך וזמן דומה חזור, בפסגה קצת מפחיד, אבל הנוף ממש יפה ושווה, אפשר להגיע אל המסלול מהעיירה קואורן.
דרומית לשם נמצאת שמורת Mount Remarkable, יש בה גם לא מעט מסלולים, אנחנו עשינו מסלול מעגלי של שעתיים בשם ערוץ אליגייטור שהיה נחמד.

מציצים על התיירים החדשים

Mount Gambier

Mount Gambier עיירה שקרובה לגבול עם ויקטורה, מפורסמת בעיקר בגלל אגם שיש שם, במרכז הר געש, עם השם המקורי:
The Blue Lake
אי אפשר לשחות בו, אלא רק לראות מלמעלה, אבל הוא כחול בצורה משוגעת ולידו יש עוד אגם יפה אבל פחות כחול.
כ-14 ק"מ מחוץ לעיירה יש את הגרסא הקטנה יותר ובעלת השם העוד יותר מקורי:
Little Blue Lake
גם כחול, קצת פחות יפה, אבל כן מותר לשחות שם ולפי השלטים לאורך כל השנה הטמפרטורה היא 16 מעלות. לא יודע אם זה מדויק, אבל כשאנחנו היינו היה 40 מעלות בחוץ, אז זה היה בול. במרכז האגם גם כנראה שיש מכונית שקועה בעומק 40 מטר שאפשר לצלול אליה.
האגם די באמצע שום מקום, אבל אפשר למצוא בגוגל.

אחד החופים בקנגרו איילנד

Yorke Peninsula, Innes National Park

Yorke Peninsula, Innes National Park לא יודעים אם יש עוד דברים מעניינים בפנינסולה הזו, אנחנו היינו בעיקר בקצה שלה, איפה שהפארק הלאומי אינס נמצא.
בגדול נראה אחלה מקום להיות בו בקיץ, עם חופים ממש יפים שאפשר לשחות בהם, אנחנו היינו בחורף, אז עדיין היה יפה, אבל קצת פחות מעניין. מה שכן, הזדמנות טובה מאוד לראות אמו בטבע.

עמקים מלאים בכרמים ויקבים

Victor Harbor - Goolwa, Fleurieu Peninsula

Victor Harbor – Goolwa, Fleurieu Peninsula ויקטור הרבור אמור להיות ה-מקום לצפייה בלוויתנים בין יוני לאוקטובר.
בלי קשר, איזור יפה עם עוד כמה עיירות נחמדות ליד ואיזה פארק לאומי קרוב. יש גם אי שמחובר לויקטור הרבור בגשר ויש עליו מסלול הליכה קל ונחמד. אנחנו די אהבנו. אווירה נינוחה וכיפית.

אם יש שאלות ספציפיות על איזשהו מקום, מוזמנים לנסות אותי.
מעבר לזה בקובר פידי, אייר פנינסולה והאיזור של נהר המארי לא היינו, אבל הם גם אמורים להיות אחלה, כל מקום בדרכו שלו.

🔥יש לכם המלצות נספות על האזור??יש לכם סיפור דרך לשתף ואתם רוצים שיישאר כקישור ועמוד על שמכם באתר???👈🏾נשמח לשמוע, להוסיף ולעדכן!!

עזרו לנו לעזור למטיילים הבאים :)) 

מוזמנים ליצור קשר והעמוד יעודכן בהקדם  🤠

אוסטרליה הדרומית-המלצות של המטיילים יעל גינת וסתיו סיטון
5/5