ההרים הכחולים של אוסטרליה Blue Mountains

ההרים הכחולים של אוסטרליה Blue Mountains

הפארק הלאומי Blue Maountains באוסטרליה, נמצא ליד העיר סידני – בירת הסטייט ניו סאוט וולס. הפארק נמצא במרחק של סביב שעתיים נסיעה בתחבורה ציבורית, וסביב שעה-שעה וחצי ברכב.

האם ההרים הכחולים באמת כחולים?? למה בכלל קראו ככה לפארק (מבטיח לענות אני יודע שזה מעסיק אותכם)? מה מומלץ לעשות?? ואיך הכי נכון לטייל בו?? כל התשובות בהמשך המדריך.

פארק ההרים הכחולים מציע מגוון גדול מאוד של אטרקציות, למגוון גדול של מטיילים: ממסלולי הליכה קצרים וארוכים, סנפלינג לתוך מפלים, מעיינות מים ונקיקים קטנים, אוהבי גיאולוגיה, זיאולוגיה וגיאומורפולוגיה, כאלו שרוצים להגיע לטיולי יום או למספר ימים, כאלו שרוצים רק לחוות נקודות תצפית יפות ועוד.

לפארק ההרים הכחולים מגיעים כ – 3 מליון מבקרים בשנה, והוא אחד הפארקים הפופולאריים לטייל בהם באזור. למגיעים לפארק, שווה לעבור דרך העיירה קאטומבה (Katoomba) שצמודה לפארק, ובה יש את מרכז המבקרים שנקרא Echo Point. ככלל, מרכזי המבקרים באוסטרליה מאוד נוחים, וגם כאן – יכול לעזור מאוד בהמלצות יותר ספציפיות, עדכונים בנוגע למז"א, מפות אולי חשובות ומידע נוסף רלוונטי לטיול.

הפארק הוכרז כאתר לשימור עולמי ע"י ארגון אונסק"ו, שטחו קרוב ל – 2,700 קמ"ר ומחולק ל – 8 אזורים שונים. הפארק אפוא מוגדר כיער גשם, ויורדים בו כ – 1,400 מ"מ גשם בשנה! לכן גם חשוב להתעדכן במזגי האוויר באזור לפני תכנון הטיול בפארק. הפארק משתרע על פני מרחב ענק ומגיע מצפון כמעט עד לעמק היין Hunter Valley.

אז למה בעצם ההרים הכחולים? הנה זה מגיע (אבל בלי דרמות), האזור נקרא "ההרים הכחולים" בגלל השפעתם של עצי האקליפטוס הגדלים בו על האוויר: האדים העולים מעצי האקליפטוס מכילים שמן הגורם לאוויר לקבל גוון כחלחל, וכך נראים ההרים מרחוק ככחולים.

חשוב לזכור! להתעדכן תמיד במזגי האוויר והמסלולים בפארק – בהרים הכחולים ובכלל באוסטרליה ובטיולים שלכם, לשים לב שיש שעות שבהם מותר לעשות מסלולים מסוימים ושעות בהם אסור כבר לצאת למסלולי ההליכה מחשש לחזרה בחושך, כך שחשוב תמיד לקרוא ולשאול במרכז המבקרים.

לינה

בכל אחת מהאופציות הבאות – הוסטלים או בתי מלון, ניתן להזין את הפרומוקוד  AUS-SHIKO ותקבלו ארוחת בוקר במתנה!

 

למגיעים ליותר מיום אחד, ניתן ללון בעיירה קטומבה בבתי המלון וההוסטלים הרשומים למעלה, ולהגיע ממנה אל הפארק, ומי שמגיע עם רכב ומחפש קמפים אז באזור יש מספר קמפים חינמיים ובתשלום, ממליץ לבדוק מיקומים ספציפיים באפליקצייה CamperMate – לרשימת אפליקציות שימושיות לטיול, אפשר להיכנס לכאן.

עיירות נוספות באזור שאפשר לחפש בהם הוסטלים: Leura, Bullaburra, Medlow Bath, Wentworth Falls.

למי שאינו נייד או מגיע רק ליום אחד – יש תחבורה ציבורית היוצאת מסידני – ממליץ לצאת מוקדם כדי לא לחזור מאוחר.

מי שלא רוצה להתעסק בתחבורה ציבורית או להחליט איפה לטייל בפארק…יכולים תמיד לסגור לעצמכם טיול מאורגן של יום (או יותר), מסידני לפארק ההרים הכחולים דרך מנוע חיפוש האטרקציות VIATOR, פתרון מעולה לטיול בפארק, ובכלל לאטרקציות ביבשת.

ההרים הכחולים אוסטרליה, בלו מאונטיינס Blue Mountains
ציור או תמונה? ההרים הכחולים, אוסטרליה
ההרים הכחולים באוסטרליה
תצפית ה - Three Sisters ליד מרכז המבקרים Echo Point

אז מה עושים בפארק??

Three Sisters

אחת מנקודות התצפית הפופולאריות, היפות והנוחות מאוד להגעה, היא תצפית שלושת האחיות שנמצאת ליד מרכז המבקרים. מהתצפית רואים חלקים נרחבים מהפארק, וכמובן 3 סלעים שמסמלים בעצם את 3 האחיות.

בפירוש התרבותי – שלושת הסלעים המזדקרים כפי שניתן לראות גם בתמונה למעלה, על פי המסורת האבוריג'ינית, היו 3 אחיות שמכשף הפכן לאבן על מנת שלא יחזרו אחריהן. לבסוף, המכשף נפטר לפני שהספיק לבטל את הכישוף והאחיות נותרו כמצוקי אבן לנצח.

בפירוש הגיאולוגי – מדובר על סוג סלע אם, שנשאר חזק יותר מהסלעים בסביבתו בגלל ההרכב המינרלי שבו, כך שמסביבו היו סלעים רכים יותר שעברו תהליך של בליה בעקבות אקלים משתנה, וסלע האם נותר יציב וחזק.

Mt Tomah Botanic Gardens
הגנים הבוטניים של הר תומא, בכל עונות השנה, כוללים מספר מסלולי הליכה שחוצים את השטח, עם נופים מדהימים, שבילים נעימים וצמחייה מיוחדת.

Jenolan Caves
מערות ג'נולאן הם תוצאה של היסטוריה גיאולוגית וגיאומורפולוגית בת 340 מליון שנים, ונחשבות לעתיקות בעולם. בפארק יש 11 מערות כאלו שניתן לטייל בהן, ובהן יש מאובנים, נהר תת קרקעי, מערות נטיפים ועוד.

Leura Cascades
אשדות לאורה, מסלול הליכה של 30 דקות אל מפלים יפים, אזור מוצל ונעים, ושולחנות פיקניק.

Katoomba Falls
החלקים העליוניים של מפלי קטומבה אינם גדולים, אבל בהחלט יפים ומיוחדים כאשר המים עוברים דרך סלעים העשויים שכבות שכבות בלב נוף פראי.

Wentworth Falls
מפל מים מרשים עם 2 זרימות מים מרכזיות, אך רק אחת מהם פעילה ברוב הזמן, והשנייה פעילה רק כאשר יש תקופה גשומה.

Wentworth Falls מפלי וונטורט בלו מאונטיינס אוסטרליה
Wentworth Falls מפל עם 2 זרמי מים מרשימים שחוצבים וחושפים את הסלע, ועוברים דרך צמחיית יערות גשם

Gordon Falls Lookout
תצפית למפלי גורדון נמצא בראש צוק, באזור יש פארק נחמד לפיקניק ואזור מוצל. מי שרוצה יכול לרדת בהליכה לכיוון המפלים, ירידה של כ – 200 מטרים.

Pulpit Rock Lookout
תצפית סלע הדוכן, אליה מגיעים בדרך עפר, היא תצפית מאוד יפה ומיוחדת ופחות מוכרת ע"י המטיילים.הליכה של בערך 400 מטרים, כ – 15 דקות לכיוון אחד, אמנם מוגדר כמסלול "קל" אבל יש בו טיפה עליות וירידות.

Federal Walking Track
פדרל טרק, הוא מסלול הליכה למיטיבי לכת בפארק, כאלף מדרגות תלולות, לאורך 300 מטרים, יורדות מרום ההר עד לתחתית העמק. השביל נבנה בשנת 1900, ובו עצי אקליפטוס ענקיים ומיוחדים. המסלול מוביל לכיוון הרכבל שעבד בעבר עד לשנת 1932 כרכבת פחם שהובל מקטומבה, והיום מוצב קרון קטן למזכרת.

אוטובוס פארק
כן כן, לעצלנים שבינינו או סתם כאלו שאין המון זמן ולא ניידים, יש אוטובוס שמאפשר עליה וירידה בפארק, ובו 37 תחנות סביב קטומבה. האוטובוסים יוצאים בכל 45 דקות – מומלץ להתעדכן במרכז המבקרים או להזמין ב VIATOR.

Anvil Lookout
נקודת תצפית פחות מוכרת ויפה מאוד, שבימים בהירים אפשר לראות אפילו את העיר סידני בקו הרקיע!
Lincoln’s Rockלינקולן רוק הוא אחת התצפיות הפופולאריות (לא כמו שלושת האחיות אבל עדיין), עם מצפור סלע בקצהו, כך שנראה כאילו אתם ממש מעל תהום ענקית (ואתם לא, או לא בדיוק…ועדיין חשוב להיזהר!).

Sunset At Blackheath Lookout
נשארתם כבר לישון באזור או הצלחתם למשוף את יום הטיול עד הערב??נקודה מדהימה לשקיעה!

Grand Canyon Walk
הוא מסלול מקסים העובר בנחלים ויערות, מסלול של חצי שעה, ישנם גם מסלולים ארוכים יותר של מספר שעות .

Minnehaha
יום חמים? בריכת מים טבעית מקסימה להתרעננות.

סנפלינג!
לחובבי האקסטרים אפשר לעשות סנפלינג במצוקי ההרים הכחולים – מרמה של מתחילים סביב 5 מטרים, ולמי שמגיע כבר עם ביטחון גבוה – ישנם גם אזורי סנפלינג בגובה 60 מטרים! גם כאן אפשר לבדוק במרכז המבקרים או ב VIATOR

כמובן שיש עוד המון מה לעשות, לראות, לחוות ולהתרשם מהפארק, מהטבע המיוחד שיש לו להציע והתרבות המקומית באזור

אם גם לכם יש המלצות וחוויות לשתף מהפארק או בכלל – מוזמנים באהבה גדולה ליצור איתנו קשר ואנחנו נדאג להוסיף ולתת קרדיט מלא למשתפים, כי בסופו של דבר – המידע הזה שימש, משמש וישמש את כולנו לטיולים והחוויה ביבשת הקנגרו

ההרים הכחולים של אוסטרליה Blue Mountains
5/5