"החוויה הלא מתוכננת שלי"-מאיה ברנטל-טיול באוסטרליה!

מאיה ברנטל-מלבורן,טזמניה, ומה שבינהם-טיול באוסטרליה!

"החוויה הלא מתוכננת שלי"
תאריך: יוני 2021

🦘נתחיל בהתחלה🦘

לפני שנה וחצי הגעתי לאוסטרליה בצורה די ספונטנית, בלי לקרוא ולתכנן יותר מידי, ובלי שמץ של מושג מה אעשה שם. באתי בראש פתוח לזרימה. רציתי לראות את החיות המגניבות, את הנופים והאדמות השונים.
נחתתי במלבורן בדצמבר 2020, שם פגשתי חברה של חבר מאירלנד, והיא הראתה לי את האיזור. הלכנו לראות את הגרפיטי ב ACDC Lane, ועוד רחובות באיזור. יש שם ציורים משוגעים.
היא לקחה אותי לפאב מגניב- Storyville עם פטריות ענק ואווירה שווה, ועוד כמה באיזור- Fredydurke, Jungle Boy.
הלכנו למוזיאון NGV הגדול של ויקטוריה. ראיתי את Melbourne bells– פסל רחוב גדול של פעמונים גדולים בכל מיני צורות וגדלים, והמנגינה שתשמעו היא מנגינה שאנשים הלחינו דרך האינטרנט ומתנגנת בפעמונים. תוכלו להלחין בעצמכם-כאן.
לקראת כריסמס הלכנו ל Crown Casino ובמקרה נתקלנו במופע לכבוד כריסמס עם סנטה קלאוס שיוצא מביצה והמון אורות צבעוניים ומנצנצים היו מסביב. וברחובות המרכזיים היה יפה לראות את כל הקישוטים העצים והאורות.
סידרתי את עניין חשבון הבנק וכרטיס אשראי והייתי מוכנה לזוז.

פאב הפטריות המגניב

🦘יאללה…מתקדמים🦘

אחרי שבועיים וחצי במלבורן לקחתי טיסה ל Hobart שבטסמניה. ניתן גם לקחת שייט ל Devonport, עם אפשרות לבוא עם הרכב(די יקר).
הדבר הראשון שאני ממליצה לחובבי אמנות הוא ללכת ל Mona Museum, וגם למי שלא חובב מושבע, זאת תהיה חוויה בלתי נשכחת. זה אחד מהמוזיאונים המפורסמים בעולם, הכולל בתוכו בעיקר אמנות מודרנית שמשלבת טכנולוגיה, סאונד ותאורה כדי ליצור אווירה מעניינת. מומלץ לקחת לשם מעבורת שהיא בעצמה חוויה מגניבה ביותר! את הכרטיסים למעבורת ולמוזיאון אפשר לרכוש באינטרנט. מומלץ להקדיש יום שלם. ישנתי בהוסטל The pickled frog שמעוצב מגניב ויש שם גיטרות לנגן בכיף.

Mona Museum
Mona Museum

זרמתי לטיול עם שני חבר'ה מגרמניה. בלילה שלפני הטיול, ישנו כולם בחניון חינמי במרכז העיר. כשהכנו ארוחת בוקר במטבח המשותף פגשנו איש בן 70 שהולך את כל טסמניה ברגל, עם עגלה שהוא בנה בעצמו מדברים שהוא מצא, ומושך אותה על הכתפיים עם רצועה. בעגלה היו שני כיסאות, למקרה שיפגוש מישהו בדרך. זה הזכיר לי את הסרט The Straight Story.

הוא סיפר לנו על אי יפה שאפשר למצוא בו הרבה סוגים של חיות בר, בניהן השד הטסמני- Maria Island. לשם נסעתי מאוחר יותר לבד ונהנתי מאוד מהמסלולים והנוף.

עשינו יחד מסלול שהוא חלק מה Overland Track– נוף מיוחד מאוד, מאופיין בעשבייה ירוקה בהירה, נחלים, הרים, ערפל, ווומבאטים! המסלול כולו לוקח שבוע ולצערי שמעתי עליו רק אחר כך. לפי זכרוני צריך לשלם 200 דולר ולקבוע מראש ימי טיול, בדרך יש בקתות שאפשר לישון בהן, שם יש גם ציוד לבישול.

הייתי בנוסף ב brunie Island, Bay of fires, איזור Cradle mountain, שם יש כמה מסלולים ללכת ומקום לקמפינג. Mt Amos– מסלול שווה מאוד של טיפוס על הר, מהפסגה יש נוף עוצר נשימה וניתן לראות גם את Wineglassbay. עוד מסלולי הליכה באתר.
שווה להסתובב ולחקור בספונטניות, להתחבר עם אנשים בדרך, ולזרום לחוויות הבאות.

איש בן 70 שהולך את טסמניה ברגל

🦘להתמכר לדרך…🦘

משם ההתגלגלויות התחילו לזרום יותר, מצאתי את עצמי טסה לניו זילנד, הולכת לפסטיבל יוגה, לפסטיבל בנות ענק, לקראת הסגר של הקורונה נסעתי בעקבות חברים למערב, שם נשארתי מאז, ולמען האמת יש שם המון מקומות מדהימים לראות עם אופי שונה לגמרי בדרום ובצפון. שווה לחקור.

בטיול הזה למדתי איך לתכנן דברים בצורה חכמה ומחושבת יותר, הטעויות עלו לרוב בכסף ובזמן. עשיתי רישיון נהיגה איתו אני יכולה לנהוג בארץ במשך שנה ולאחר מכן להמיר לרישיון ישראלי. הכרתי המון אנשים מהמון מקומות בעולם ולמדתי מילים סלנגים ותרבויות ממקומות שונים בעולם, שיפרתי את האנגלית שלי ולמדתי כמובן סלנג אוסטרלי(שזאת שפה בפני עצמה). קיבלתי מוסר עבודה גבוה יותר משהיה לי לפני שהגעתי. התחברתי לישראליות שבי(דווקא מרחוק), וקיבלתי המון המון תובנות על עצמי.

ממליצה באיזשהו שלב של הטיול לטייל גם לבד(ולפגוש אנשים בדרך), יש משהו בהתמודדות הזאת שהוא גדול ומפתח, וגם גורם לך לחוות דברים משוגעים יותר. ומידי פעם לפגוש חבר'ה ישראלים בשביל השפה והמוכרות.

ראיתי נופים ייחודיים ומרחבים עצומים שגרמו לי להגיד "אני בפאקינג אוסטרליה", שחיתי בחופים הכי שווים, ראיתי קנגרוז כמו שרואים חתול ברחוב, ציפורים מיוחדות, וולאבי, וומבאטים, ומכרסמים חמודים. הלכתי למסיבות בחוץ ומסיבות בהוסטלים שזה הכי כיף בעולם.

קשה להגיד מה הייתי עושה אחרת כי לא תכננתי להישאר זמן מסויים באוסטרליה, ולא תכננתי לראות מקומות מסויימים ולחוות חוויות מסויימות. אני מניחה שהייתי עושה את הרישיון שלי מוקדם יותר, כי לא הספקתי לנהוג לבד באוסטרליה. הייתי מתנהלת בצורה מחושבת יותר כלכלית, והייתי מבררת קצת יותר על מקומות שחובה לראות. אם הייתי יודעת שיש שם כל כך הרבה סקייטפארקים בכל חור שאליו הולכים הייתי מביאה את הסקייטבורד או קונה שם כשאני מגיעה.

Maria Island

 

מהטיול הזה קיבלתי עוד הרבה רעיונות לטיולים בהמשך במקומות אחרים בעולם.
מוזמנים לבקש המלצות למקומות שווים במערב.
שיהיה טיול נהדר וגדול:))

📷ואם התמונות לא הספיקו...📷

🔥יש לכם המלצות נספות על האזור??יש לכם סיפור דרך לשתף ואתם רוצים שיישאר כקישור ועמוד על שמכם באתר???👈🏾נשמח לשמוע, להוסיף ולעדכן!!

עזרו לנו לעזור למטיילים הבאים :)) 

מוזמנים ליצור קשר והעמוד יעודכן בהקדם  🤠

"החוויה הלא מתוכננת שלי"-מאיה ברנטל-טיול באוסטרליה!
5/5