סיפור דרך של המטיילת נוי סבג: כאשר הרפתקה פוגשת את הפרייזר איילנד Fraser Island

סיפור דרך של המטיילת נוי סבג: כאשר הרפתקה פוגשת את הפרייזר איילנד Fraser Island

נוי סבג באינסטגרם

מעשה באנשים פשוטים שקנו 4×4 פשוט וקטן (ונמוך) שאינו ברמה של לנד קרוזר, היילקס ופג'רו למיניהם והחליטו שאסור לוותר על האי החולי והמדהים גם כשכולם פקפקו 🌞

תאריכים: יולי 2023
משך הטיול: 4 ימים
עונה מומלצת: יולי – ספטמבר. מידע על מז"א באוסטרליה אפשר להיכנס לכאן.

פרייזר איילנד שיקו אוסטרליה

מידע כללי על האי

FRASER ISLAND נמצא בקווינסלנד קצת אחרי NOOSA. ניתן להגיע אליו במעבורת דרך RAINBOW BEACH או דרך HARVEY BAY ולהפך.
זהו האי החולי הגדול ביותר בעולם – יהיה קשה להאמין כשאתם עליו כי הוא מלא ביערות ועצי ענק, אבל הכל הכל הכל חול מתחת.
אחד הדברים בעיניי שהיו מוקד משיכה אטרקטיבי לבקר באי היה האגמים הענקיים שממוקמים במרכז האי – אגמי מים מתוקים (מפתיע לא?) שמסתבר שנבעו ממאגרי מים במעמקי האדמה לאחר שהאי נחשף מעל פני הים. אגמים שחלקם צלולים ומדהימים בצבע תורכיז עוצר נשימה וחלקם קצת יותר עכורים אבל תראו בהם צבי מים מתוקים חמודים שמסתובבים להם במים.
אבל חוץ מזה, הדבר שהכי אהבתי באי היה כמה מרחבים לא נגועים היו בו. כל המרחבים האלו שנשארו כמעט כמו שהיו כנראה פעם נתנו המון תחושת החופש.

קצת כללי מבחינת הנסיעה באי – זמני הנסיעה המומלצים באי הם תמיד כשיש שפל. יש מפת זמני שפל וגאות צפויים מראש שניתן לקבל במרכזי המידע ומומלץ לקחת. מי מלח ממש מזיקים לרכב. נסיעה על חול רך היא לא כיפית (לי לפחות) וממש קל להתחפר (למרות שהתחפרות היא לא ממש בעייתית כי יש מלא אנשים שישמחו לחלץ אתכם – זה תכל'ס יעשה להם את היום). בקיצור, כדי למנוע כמה שיותר נזק לרכב שווה לנסוע רק בזמני שפל (:

*לזמני גאות ושפל בפרייזר איילנד אפשר גם להיעזר באתר הזה כאן.

קצת על הנסיעה עם רכבים שהם לא הכי גבוהים בשוק – שווה לברור את המקומות שאתם מחליטים לנסוע אליהם – יש מסלולים שלא שווה להסתכן בהם ושככל הנראה גם לא תצליחו לעבור. (באי נוסעות משאיות 4X4 ענקיות שחורצות מסלולים בחול הרך שהם ממש עמוקים וקשה מאוד לעבור אותם עם רכב נמוך).

זה הזמן להגיד שאם כל אלו עניינו אתכם אבל אין לכם רכב שטח – ניתן להגיע לאי עם סיורים של 3 ימים עם לינה ואפילו להתנדב בחברות האלה לכמה שבועות ועל הדרך לראות את האי, או כמובן – להשכיר רכב שטח אבל לדעתי זה יהיה יותר יקר.

פרייזר איילנד שיקו אוסטרליה
להלן משאיות גדולות שחורצות קוליסים עמוקים בחול הרך

הכנות לטיול

אז כמו שכבר כתבתי – לא היינו בטוחים אם כדאי שנצא לפרייזר איילנד מתוך פחד קל לשלום הרכב. חשוב להגיד שהיינו ממש חריגים בנוף מול כל הרכבים המוגבהים והמשופצרים – אבל גם השתדלנו לנהוג בהתאם ולבחור את היעדים והמסלולים שלנו בהתאם.

אחלק את ההכנות (האופטימליות לדעתי) לכמה שלבים:

1) מחקר מעמיק על נסיעת שטח ובעיקר נסיעה על חול רך.
2) מחקר מעמיק על תוואי השטח בפרייזר איילנד לפי אזורים.
3) הכנת רשימת קניות וציוד למשך הזמן שהחלטנו להגיע (שווה לכלול – 20 ליטר דלק נוספים – הדלק בפרייזר ממש יקר).
4) החלטה על יעדים לפי ימים – בחירת אזורי קאמפינג לפי ימים !!!והזמנתם מראש באתר של קווינסלנד!!! (ההזמנה מראש מומלצת בחום כי אין קליטה כמעט בכלל על האי למעט מקום אחד ספציפי, ומקבלים קנסות אם לא משלמים על הכל מראש).
5) תשלום באתר קווינסלנד על פרמיט לרכב לפרייזר איילנד – חשוב לעשות מראש. (ניתן לשלם על המעבורת במקום עצמו כך שלא חייב להזמין מראש).
6) להחליט על שעת עליה למעבורת מראש לפי זמני שפל – חשוב ממש כי אתם רוצים ממש לעבור את המפרץ של המעבורת כשהמים נמוכים ותוכלו לנסוע על החול הקשה ולא החול הרך, זה פשוט הופך הכל לכיף יותר.
7) הורדת לחץ אויר בגלגלים בריינבואו ביץ' ל16 בערך.

פרייזר איילנד שיקו אוסטרליה
מכירים את זה מהתשחצים? כלב בר אוסטרלי - דינגו!:)

החלק הכיפי - 1

ההמלצות של הפרק הקודם, כולם נכתבים מניסיון בעייתי שהיה לנו כמובן.
תכננו שנגיע למעבורת בערך בסביבות 13:00, אבל החיים (תורים ארוכים בסופר וגילוי של חנות אאוטלט למוצרי סופרים שקיימת בנוסה) גרמו לנו לאחר קצת, והגענו למעבורת של 15:00 – בדיוק כשגובה המים מתחיל לעלות. שילמנו באשראי על המעבורת עצמה לכרטיס הלוך חזור. שם הבנו שצריך לרכוש פרמיט לרכב אבל לא הייתה קליטה, והבחור במעבורת אמר לנו לקנות ישר כשתהיה קליטה שוב כי אחרת יתנו לנו קנס.
כשהגענו לאי, הגאות הייתה גבוהה מידי כדי לנסוע על החול הקשה, ולכן היינו צריכים לקחת מסלול שנכנס קצת לתוך האי והחול בו רך יחסית. נסענו נסיעה קצת מאתגרת שלקחה בערך שעה עד שהגענו לאתר קאמפינג שבחרנו לישון בו (ZONE 1- GOVI).
החוויה של להגיע לשם ולהבין שאנחנו לגמרי לבד הייתה כיפית ממש וניצלנו את הזמן למנוחה אחרי יום מלא בסידורים ובהליכה קצרה על החוף.

ביום השני, קמנו בבוקר וחיכינו לשפל (הגיע ב 10) ויצאנו לנסיעה קצרה על החול הקשה ל Lake wabi.
אין מסלול נסיעה לשם וזה אגם ממש חמוד שנמצא מרחק של בערך קילומטר וחצי הליכה לתוך האי, מוסתר מאחורי דיונות חול ענקיות ויפות ממש. אחרי כמה זמן שבילינו שם הלכנו חזרה, המשכנו בנסיעה על החוף כדי להספיק לסיים הכל עד הגאות. עברנו ב Eurong והלכנו לתחנת משטרה למלא מים, ניסינו גם להיכנס למרכז המידע שיש שם אבל לא היה שם נציג.
נסענו משם ישר ל Eli creek – נחל חמוד וצלול שנמצא ממש על קו החוף. לקחנו אבוב קטן שקנינו ועשינו את כל הנחל עם האבוב והיה כיף ממש! ראינו שם גם דינגו חמוד שחיפש אוכל בחול.
באותו הלילה ישנו ב Zone 5 שנמצא ממש ליד הספינה הטרופה.

החלק הכיפי - 2

היום השלישי היה יום מורכב.
קמנו בבוקר וחיכינו שוב לשפל שהגיע קצת מוקדם יותר באותו היום.
החלטנו לנסוע ל Lake Aloom כדי לראות את הצבים הקטנים שחיים שם. לצערנו, לא בדקנו לפני את איכות המסלול והתאמתו לרכב שלנו ויצאנו לדרך, בנסיעה קשה ממש, מלאת בורות וחול רך לאורך כמעט כל הדרך, סלעים לא קטנים ומלא ענפים שבורים במסלול שעשו רעשים של כואב לרכב.

בפועל, עברנו את המסלול הזה בסדר יחסית, הצלחנו להגיע ולא נתקענו פעם אחת וזכינו לראות את הצבים החמודים ממש ולבלות לבד באגם כי יצאנו מוקדם ביחס לשאר האנשים שם – היה מדהים ושקט.
ביציאה, שנייה לפני שכבר סיימנו את המסלול נתקענו בחול הרך בדיוק בחיבור בין המסלול לקו החוף.
מצד אחד באסה רצח – ומצד שני בגלל שחסמנו את הכניסה כנראה תוך שלוש שניות הגיעו חמישה גברים עם ניסיון בחילוצים מהחול ויצאנו תוך חמש דק.
על הדרך זיהינו שנשבר חלק קטן בפלסטיקה של הרכב מאחורה אבל שום דבר לא נהרס.
המסקנה שלנו הייתה – לא להיכנס עד שאנחנו בוודאות יודעים שהדרך לא קשה מידי (ולקוראים עם הרכבים הנמוכים – לאגם אלום תיקחו טרמפ 😅).

התגברנו על הבאסה ונסענו הלאה לכיוון ה Champagne pools.
חיכינו בכניסה כי אנחנו לומדים מטעויות ותוך 10 דק׳ ראינו 2 רכבים גבוהים (היילקס ופטרול) מתחפרים בחול הרך – והחלטנו ללכת את הדרך ברגל. הליכה של בערך חצי שעה ונהננו מכל רגע!
היה ממש יפה בבריכות ואפילו ראינו לוויתן מציץ מהים!
היינו שם בערך שעה והחלטנו לחזור כדי לא להיתקע בזמן הגאות על החול הרך.

נסענו באותו היום חזרה שוב ללינה ב Zone 1 – govi.

פרייזר איילנד שיקו אוסטרליה

ביום הרביעי קמנו בבוקר ליום מעונן ועם טיפה טפטופים, אז התפנקנו והכנו פנקייקים עד שהגיע השפל, ונסענו לכיוון הכניסה ל Lake Mckenzie.
בהתחלה חיפשנו טרמפים ואז מישהו עצר ואמר לנו שזה מסלול ממש מסודר ונוח ונוכל לעשות את זה עם הx trail אז החלטנו להקשיב לו ונסענו את זה ובאמת כך היה,
נסיעה פשוטה ויחסית נוחה אבל ארוכה קצת (40 דק בדרך עפר קופצנית) שלגמרי הייתה שווה את זה.
זה היעד הכי טוב שראינו באי, בפער! מיי תורכיז צלולים ונעימים, נכנסנו למים אפילו שירד גשם והיה ממש ממש כיף!
נוף מדהים וחוויה שחבל לפספס ושמחנו על זה שלקחנו את הצ׳אנס הזה 🙂

משם נסענו ישר למיקום העגינה של המעבורת וחזרנו חזרה ל Rainbow beach.

וכך נגמר המסע שלנו לפרייזר 🌞❤️

התאוששות מהאי - החלק הכי חשוב לקרוא!!

יצאנו מהאי ישר למלא אויר בגלגלים,
ודלק כי הדלק שם היה ממש יקר והחלטנו למלא רק מספיק כדי שנצא מהאי ושם נמלא מחדש לטנק מלא.
באותו היום נסענו עוד שעתיים לכיוון שטיפת רכבים כדי לנקות את המי מלח והחול ושמנו לב שכל פעם שאנחנו עוברים את ה 80 קמ״ש הרכב ממש מתחיל לרעוד, חשבנו שצריך איזון גלגלים והתחלנו לחפש מקום.
כשדיברנו עם אחד המקומות הוא אמר לנו שלפני שאנחנו באים אליו – לנקות את החול מהבפנים של הגלגלים עם לחץ מים חזק כי זה יושב כמו משקולת על הגלגל ופוגע באיזון – והוא צדק. זה פתר את הבעיה.
תשטפו את הרכב טוב טוב אחרי פרייזר, אתם תצטרכו את זה 🙂

פרייזר איילנד שיקו אוסטרליה
שטיפת רכב יסודית בפעם השניה כי הראשונה לא הייתה יסודית מספיק

נוי סבג באינסטגרם

🔥יש לכם המלצות נספות על האזור??יש לכם סיפור דרך לשתף ואתם רוצים שיישאר כקישור ועמוד על שמכם באתר???👈🏾נשמח לשמוע, להוסיף ולעדכן!!

עזרו לנו לעזור למטיילים הבאים :)) 

מוזמנים ליצור קשר והעמוד יעודכן בהקדם  🤠

סיפור דרך של המטיילת נוי סבג: כאשר הרפתקה פוגשת את הפרייזר איילנד Fraser Island
5/5