פיג'י – סיפור דרך של המטיילות מעיין חמילבסקי וניצן רוזנצביג

פיג'י –סיפור דרך של המטיילות מעיין חמילבסקי וניצן רוזנצביג

מרץ 2023

מעיין חמילבסקי

ניצן רוזנצביג

פיגי – 16 לילות – 2 חברות, קסם של מקום, אושר של חוויה!

כללי

פיגי מקום יפיפה עם אנשים מקסימים ברוב המקרים ברגע ששמענו שאנחנו מישראל ממש התלהבו וסיפרו שממש רוצים לבוא לבקר גם.
טיפ כללי, הבאנו "להומסטיי" מגנטים או מזכרת קטנה כזו מישראל והם עפו על זה.

פיג'י סיפור דרך המלצות

חשוב לדעת

כסף:
הוצאנו כסף בשדה בעיר בירה – נאדי בכספומט ליד וודהפון (חברת סלולאר מקומית) , הכספומט נתן לנו להוציא 2000 fjd (דולר פיג'יאני) במשיכה אחת אבל אח"כ כשראינו את העמלות והחיוב שיצא באשראי ממש לא בטוחה שזה יותר משתלם מאשר לשלם באשראי עם 3.5 אחוז עמלה, לי יצא מעל 10 אחוז עמלות.
סים:
יש שתי חברות סלולר עיקריות vodaphone והשניה היא digicel. אני קניתי בעיר סובה סים של digicel ב- 15 fjd ל- 90 ג'יגה, עבד טוב באי המרכזי ובאיים הקטנים זה תלוי אי (אפרט בהמשך איזה קליטה הייתה בכל אי).

פיג'י סיפור דרך המלצות

מסלול

5 לילות אצל מא ma's place

נחתנו בנאדי ולקחנו אוטבוס ישיר מהשדה לסובה לפגוש את מא (השם של המאמא שאירחה אותנו), האוטבוס עלה 20 fjd ולקח 4.5 שעות בערך, האוטבוס ממוזג. בדיעבד יש מיניבאס שאמור להיות מהיר יותר,יש ימים שהטיסה לסובה מנאדי עולה פחות מ- 30 דולר פיגיאני אז זו גם אפשרות.

הגענו לסובה פגשנו את מא קניתי סים איתה ולקחנו speed boat לדראבוני (500 fjd לשתיים), בגדול מהשניה שהגענו לאי הרגשתי שזה כמו בסרט מואנה , האי מבודד הכפר והאנשים מקסימים, הם דגים כל יום וקוטפים קוקוסים.

יש שונית יפה באי, תגידו למא שאתם רוצים ללכת לראות מנטה ריי ולהצטרף לדייג כשכפריים הולכים ,היא גם יודעת לטוות אז מי שמעוניין ללמוד יכול לבקש שיעור. כשאנחנו היינו גם היו מורות לריקוד פיגיאני אז כל צהריים התאמנו בכפר על ריקודים.

האוכל של מא טרי ולדעתי הכי טעים שהיה לנו בפיגי ( כן כן גם לעומת הריזורטים) . יש באי קליטה סבירה של digicel . מעבורת חזור ממא: 50 דולר פיגיאני, הייתה 5 שעות יצאה בשעה 13 . המעבורת יוצאת  בחמישי ב 10 בלילה מסובה , והחזור הוא בשבת בבוקר המאוחר.


עלות השהות אצל מא: 80 דולר פיגיאני ללילה. מספר טלפון של מא בווטסאפ: 6797245173+.


3 לילות הומסטיי אצל סמיסי וטאמה pacific harbor:

אוטובוס מסובה עולה 5 fjd, נסיעה של פחות משעה. אלו לא היו לילות שתכננו, שמענו עליהם יום קודם ויצרנו קשר לבוא, הם משפחה מקסימה של 8 נפשות נוצרים אדוקים שממש ממש אוהבים ישראלים ואת ישראל . הם גרים בכפר קטן שנמצא כמה דקות הליכה מהים . יש ליד צלילות עם כרישים למי שמעוניין. הצטרפנו אליהם לכנסייה של יום ראשון חוויה מגניבה ממש ( אבל קצת ארוכה ) והיינו איתם ועם הילדים שלהם .

הם לא מבקשים כסף אבל הבאנו להם כי בסוף הם מארחים וחולקים את מה שיש להם וזה לא מובן מאליו בכלל.

אוטבוס מפה לנאדי 3.5 שעות והאמת יקר 20 fjd. הם זמינים בעיקר בטלפון אז עדיף להתקשר: 6797240437+.


לילה ב- באמבו בנאדי:
זה היה לילה רק לסגור פינה לפני המעבורת , כשאנחנו היינו לא היה שום מקום לעשות בו כביסה באזור של הכמה מלונות והוסטלים שם (בעיה במכונה שהייתה או משהו) והיה רק במרכז העיר שזה מבאס ממש. השגנו מבוקינג לחדר זוגי עם מיטת קומותיים ב- 60 דולר פיגיאני . בבוקר ההסעה למעבורת אוספת מההוסטל ליד.

פיג'י סיפור דרך המלצות

3 לילות ב barefoot kuata:

53 דולר פיגיאני לחדר dorm עם מאוורר, תוספת של 119 לארוחות . לריזורט יש שונית יפה , ותצפית יפה מההר בריכות נחמדות, אין בו הרבה פעילויות ורוב הספורט הימי עולה תוספת כסף (גם שנורקל) יש שם גם צלילות כרישים, אנחנו לא צוללות אז זה לא היה רלוונטי. האוכל סבבה אבל לא וואו.פה יש רק קליטה של vodaphone.

3 לילות octopus resort fiji:

את הלילה הראשון פה עשינו ב- dorms ,חדר של 7 מיטות ממוזג!!!! 59 fjd ללילה , 159 לארוחות. לא ידענו בהתחלה בכלל שיש להם dorms והזמנו לשני הלילות הבאים מראש בונגלו פרטי, שהוא לא ממוזג וחולק את אותם שירותים ומקלחת .

לריזורט יש מלא פעילויות שהרבה מהן גם חינמיות אז זה ממש נחמד, השונית שלו פחות עשירה לשנרקולים אבל יש הרבה מקומות ישיבה בחוף.

חסרון (לדעתי) יש פה "גן" לילדים והרבה פעילויות לילדים ובהתאם לכך משפחות עם ילדים, התוצאה הייתה שחצי מהיום הבריכה תפוסה על ידם וזה מאוד רועש. למי שעם משפחה עם ילדים תדעו שיש מלא פעילויות וגם גננות שמשגיחות .
האוכל היה מעולה וטעים ביותר . קליטה של digicel.

לילה אחרון בנאדי fiji gateaway hotel:

מלון שצמוד לשדה, יש שאטלים לשדה בחינם, 150 דולר פיגיאני ללילה, נקי מאובזר וממש נוח לסוף טיול (יש מסעדה במלון אין משהו קרוב אחר).

פיג'י סיפור דרך המלצות

מעבורות בין איי יאסוואה

תלוי לאיזה איים מגיעים, העלויות שלנו מנאדי ל- barefoot kuata עלה 159 fjd.

barefoot kuata-octopus 62 fjd.

octopus -nadi 180 fjd

40 fjd דלק להלוך ושוב..

טוטל 440 דולר פיגיאני.

 

זהו! קצר ותמציתי אבל פרקטי וברור (לדעתנו) – בכל אופן, מקום מקסים ולחלוטין שווה ביקור למי שנמצא באזור:))

ניצן רוזנצביג

מעיין חמילבסקי

חושבים על טיסה? צריכים ויזה ליבשת הקנגרו? ייעוץ טיול, ביטוח או כל דבר אחר? מוזמנים באהבה ליצור קשר ונחזור אליכם בהקדם:

מדריכים נוספים (טיפים להזמנת טיסות,רשימות ציוד,ביטוחים וכו'), שיעזרו לכם באתר נמצאים ב- "10 טיפים שכל מטייל חייב לדעת"- בקישור.

*ההקשר ל- 10 הטיפים הוא לאוסטרליה, אבל רלוונטי לכל מטייל באשר הוא מטייל.

חסר לכם משהו?חושבים שיש מידע נוסף שיוכל לעזור ל- "נחיתה רכה"??או סתם הצעות לשיפור?נשמח לשמוע!!

מוזמנים להוסיף בתגובות או "ליצור קשר" כדי לשדרג את החוויה של כולנו סביב העולם!! 🙂

פיג'י – סיפור דרך של המטיילות מעיין קמילבסקי וניצן רוזנוייג
5/5