תהליך איסוף הדרכון והת.ז-פורטוגל

טיסה לפורטוגל לאיסוף הת.ז והדרכון הפורטוגלי!מה חשוב/צריך/מומלץ לדעת??

יציאה מישראל (בעקבות הנחיות הקורונה המשתנות, יש לבדוק גם את נהלי כניסה לפורטוגל בהתאם לתקופת הזמן שאתם טסים):

👈🏾כל הנוסעים היוצאים מישראל ששהו בישראל מעל 72 שעות יציגו לחברת התעופה לפני ההמראה תוצאת בדיקת PCR שלילית לנשאות לנגיף הקורונה שבוצעה במהלך 72 שעות לפני ההמראה מישראל. הוראה זו לא חלה על מי שמחזיק בתעודת התחסנות או אישור מחלים ישראליים.

*הנחיות נוספות לטסים היוצאים מישראל ניתן לראות כאן.

*דגשים לאופן הבדיקות ומה חשוב שיהיה באישור הבדיקה השלילית לקורונה, ניתן לראות כאן.

הנחיות נוספות לטסים הנכנסים לישראל ניתן לראות כאן.

מידע על נוסע מחלים או מחוסן המגיע בטיסה לישראל, ניתן לראות כאן.

מידע על חובת בידוד לטסים המגיעים לישראל ניתן לראות כאן.

👈🏾האם המדינה שאני רוצה לטוס אליה פתוחה בפניי או לא?אם כן האם יש מגבלות?הנחיות?הכל במנוע חיפוש כאן.

תאריך עדכון: 12.11.2020

🌏כללי:

תהליך איסוף הדרכון הינו התהליך האחרון בשלבי ההגשה לקבלת האזרחות הפורטוגלית-ולא נועד למטיילים שרוצים ויזה-אלא לכאלו שכבר יודעים או שנמצאים בתהליך כבר תקופה.

לא אציין כאן המלצות על נותני שירות כאלו ואחרים על מנת לייצר מדריך אובייקטיבי ושימושי לכולם.

אדגיש-המדריך הזה מתייחס לתהליך של איסוף תעודת התושב ואיסוף הדרכון בתקופת הקורונה-אני די משוכנע ובטוח שהדברים עוד יכולים להשתנות לכאן ולשם,ולכן אשמח גם לשמוע מחוויות שלכם במידה וטסתם-מוזמנים ליצור איתי קשר על מנת לעדכן את המדריך כדי שישמש כמה שיותר אנשים גם בעתיד.

בכל פעם שיהיה עדכון-אוסיף תאריך עדכון ועל ידי מי זה עודכן (מי מבינכם שירצה,בשמחה).

במידה ויש לכם המלצות על טיול בפורטוגל-מצוין!אם תרצו לשתף-תוכלו לשלוח אליי את תוכן ההמלצות והתמונות,ומדריך המלצות (עם קרדיט מלא כמובן) יעלה לאתר:)).

את התהליך איסוף עשיתי בעצמי ביחד עם אחי,טסנו ב 31.10-8.11.2020 בתקופת הקורונה.

ליצירת קשר לחצו כאן.

🌏אז...הגיעה הספרה 7 ירוק!!ואישרו לנו סופית את קבלת הדרכון המיוחל!!מה עכשיו??

אז בהנחה שהחלטתם לטוס בו-ברגע שקיבלת "7 ירוק" במעקב,ובעצם אישרו לכם סופית את קבלת הדרכון…כמה דברים חשובים  ופשוטים שכדאי לדעת בהכנות לקראת הטיסה (מתייחס על הכנות לקראת טיסה בתקופה הקורונה-חשוב להתעדכן תמיד בנוגע להנחיות המשתנות).

מהחלקים המרגשים לפני טיסה...8 ק''ג ואתם מוכנים!

🌏לפני הטיסה:

  • טופס אישור תעודת רישום לידה מפורטוגל: עולה 10 יורו במעמד הגשת הבקשה. את האישור ניתן לקבל כאן (עדיף להזמין מראש ולא לחכות לרגע האחרון).
  • קביעת תורים למשרד הפנים הפורטוגלי: תור לתעודת תושב,ותור נפרד לקבלת הדרכון (הצגת תעודת התושב במעמד בקשת הדרכון מחייבת,ולכן-עדיף לקבוע עם יומיים הפרש לפחות-אפרט בנוגע לזמני קבלת התעודות בהמשך). גם ההזמנה לת.ז וגם לדרכון ניתן להזמין דרך אתר משרד הפנים הפורטוגלי כאן (בלי האישור הזה לא תוכלו לעלות על הטיסה לפורטוגל-אלא אם אתם מצליחים "לערבב" את הפקיד בביקורת הגבולות…ממליץ שלא).
  • כרטיס טיסה: לנו (לי ולאחי) זה עלה 440 דולר הלוך חזור דרך פרנקפורט (לאחד). טיפים להזמנת כרטיסי טיסה אפשר למצוא כאן (המדריך מתוך הזמנת "טיסות לאוסטרליה" אך מתייחס לכל טיסה באשר היא). בכל מקרה,בתקופה כזו…הייתי ממליץ בחום להזמין דרך סוכן/ת נסיעות ולא באופן עצמאי (בעיקר בגלל ביטולים ושינויים לא צפויים-גם זה רשום במדריך המצורף בקישור).
  • ביטוח: תלוי כמובן בפוליסה שאת רוצים ומצבכם הרפואי וכו'…לנו זה עלה 5.85 דולר ליום (כולל ביטוח על המחשב וקורונה,כמובן אפשר גם בפחות…תלוי בפוליסה שתרצו לקחת). לקבלת הצעת מחיר ממספר חברות לביטוח ע"י סוכן מורשה,ניתן ללחוץ כאן.
  • בדיקה קורונה: 72 שעות לפני הטיסה-בדיקה לטיסה לחו"ל בתשלום של 297 שקלים,דרך בתי חולים או באופן פרטי. חשוב לזכור שלא תמיד יבקשו בדיקת קורונה לפני הטיסה-תלוי מאוד בסטטוס המדינה (אדומה או ירוקה) והתנאי כניסה אליה. *לאחרונה פתחו עמדות בדיקת קורונה בנתב"ג-עדיין לא ידוע עלויות,זמן המתנה לתשובות או האם זה יתפוס לפני טיסה. ממליץ להתעדכן באתר משרד הבריאות בנושא יציאה מישראל ובדיקה הקורונה-כאן.
  • לינה: מומלץ מאוד לסגור מקום לפני ההגעה לשדה תעופה (הרבה פעמים שואלים איפה תהיו בזמן השהייה…זה תמיד יכול לעזור). יכולים לבדוק בבוקינג כאן:



Booking.com

  • טופס הצהרה של משרד החוץ: יציאה מישראל (24 שעות לפני ההמראה)-כאן.

💡סיכום כללי עד כאן! הנפקת טופס אישור רישום תעודת לידה-קביעת תור לתעודת תושב ודרכון-כרטיס טיסה-ביטוח-בדיקת קורונה-לינה-טופס הצהרת בריאות יוצא מישראל.

💡טיפ! את כל הטפסים הרשומים,ממליץ להדפיס במסודר (כולל ההזמנה לבדיקת הקורונה,כולל הקבלה על התשלום לבדיקה) כולל הכלה כל שיהיה לכם בניילונית מוכן בשלוף לכל שאלה שתיתקלו בה במהלך הדרך.

תקופת קורונה-נתב''ג ריק!

🌏שלב הטיסה הגיע!!

שלב 1-לפני הכניסה לקומת ההמראות:

תתבקשו להציג טופס הצהרת בריאות של משרד החוץ (טופס מקוון שממלאים ב 24 שעות שלפני ההמראה)-כפי שהדגשתי קודם.

שלב 2-כניסה לקומת ההמראות:

תחנה של הזדהות עם דרכון ובדיקת חום.

שלב 3-דלפק הצ'ק אין:

להראות אישור על בדיקת קורונה מ-72 שעות שקדמו לטיסה.

הצגת התורים למשרד הפנים בפורטוגל.

שלב 4-בידוק בטחוני:

רגיל לחלוטין…בדיקת תיק עלייה למטוס,ביקורת דרכונים ואתם בדיוטי פרי.

שלב 5-ביקורת דרכונים בגרמניה-Transfer:

מבקשים דרכון,אישור הזמנה למשרד הפנים בפורטוגל,מילוי פרטים אישיים בטופס שהם מביאים מראש (פרטים יבשים,פרטי טיסה,פרטי לינה בפורטוגל).

שלב 6-המראה מגרמניה ונחיתה בפורטוגל(ליסבון):

לא ביקשו טפסים בהמראה.

בנחיתה-אין אפילו ביקורת דרכונים,ולא בדיקה ביטחונית של הציוד,מאחר והכניסה הראשונה הייתה למדינה מהאיחוד האירופאי (גרמניה) ולכן לא צריכים לעבור ביקורת דרכונים נוספת.

*כן-פשוט נוחתים,ונכנסים לפורטוגל🥳

🌏נחיתה בפורטוגל-ליסבון:

  • סים- יוצאים משער הנחיתה,בצד ימין עד הסוף יש חברות טלפון-אנחנו עשינו סים של חברת Vodafone ממש 2 דקות ויש לך סים מקומי (20 יורו ל- 5 ג'יגה עם 500 דקות שיחה,לשלושים יום,החבילה הזולה).
  • השכרת רכבים- ממשיכים מאזור חברות הסים ימינה ואחרי הבית קפה פונים שמאלה,יש ירידה קטנה-שם יש ריכוז של כל חברות השכרת הרכבים.

💡אנחנו עשינו בשלמה סיקס,400 יורו לעשרה ימים,רכב משפחתי,כולל נתיבי אגרה,מערכת ניווט,ביטוח מלא (ללא השתתפות),פיקדון של 300 יורו.

💡נסיעה כמו בישראל,ההגה בצד השמאלי,נוסעים בצד הימני.

  • חשמל- כמו בישראל מלבד כניסת 3 תקעים שצריכים מתאם של 2 תקעים שייכנסו בשקע.
20201106_133018_optimized
אז ככה נראה הרכב שלנו לעשרה הימים הבאים...

🌏הגיע יום התור...מי מו ומה??

*מדגיש,אנחנו קבענו את התור שלנו במשרד הפנים בעיר קוימברה (כשעתיים צפונית לליסבון),מאחר ושם היה את התור הכי קרוב כשבדקנו…החסרון העיקרי הוא שאם רוצים את התעודות בטווח זמן מיידי (תוך 24 ש') צריכים לנסוע לאסוף אותם בליסבון (אפרט בהמשך)…ולכן, מי שיכול לקבוע מראש בליסבון כדי שיהיה קל יותר להתנייד לשם ולקחת את התעודות-עדיף. או לחילופין-מי שאין לו לחץ של זמן אז יכול לעשות איפה שבא לו ולהמתין שהאישור הנפקה והתעודות יגיעו בדואר לאותה עיירה שבה הוא נמצא (זה יכול לקחת מספר ימים).

אז מה קורה-תעודת תושב:

  • קודם כל כמו שרשמתי-קודם מנפיקים תעודת תושב ולאחר מכן עם התעודת תושב-מנפיקים דרכון (חשוב מאוד לתת מרווח של מספר ימים בין התורים).
  • ממליץ בחום להגיע לנקודת התור שנקבע באותו משרד באותו המקום בו קבעתם-יום לפני, או מספיק מוקדם לפני התור שלכם...כדי לוודא שאתם יודעים בדיוק איפה זה (קל מאוד להתברבר ואז לא להגיע בזמן…סתם חבל).
  • ברגע שמגיעים-מקריאים שמות לפני הכניסה-שם יגיע פקיד/ה וייקח אותכם לתוך מבנה המשרדים-חשוב שיהיה איתכם טופס תעודת רישום הלידה הפורטוגלית,דרכון,אישור ההזמנה לתור,פרטי כתובת מגורים בפורטוגל, ו- 53 יורו (עדיף במזומן כי הם מקבלים אשראי מקומי בלבד…לפחות נכון לקוימברה).

*במידה ואין לכם לחץ של זמן-העלות היא 33 יורו,וקבלת אישור התעודה לאחר 3-5 ימים. אם אתם רוצים לאסוף את התעודה כבר באותו היום בשעה חמש וחצי בערב (במידה והייתם בתור לפני שעה 12) זה יעלה 20 יורו יותר-משמע, 53 יורו (במידה והתור שלכם אחרי 12,ושילמתם 53 יורו, פשוט תוכלו לאסוף אותו בחמש וחצי בערב יום למחרת,בליסבון).

  • במשרדים יישב איתכם פקיד/ה שלא מבינים מילה באנגלית…אז תכינו את רמת היצירתיות שלכם להסביר ולהבין מה הם אומרים.
  • הם יבקשו מספר פרטים ותצטרכו לעשות צילום בשביל התעודה-בסוף התהליך תצטרכו לשלם ותקבלו אישור על הנפקת הכרטיס-אותו אתם צריכים כדי לקבל את הכרטיס.
  • החלטנו לקחת את הת.ז כבר באותו היום מליסבון-מה שצריכים זה את האישור לקבלת הת.ז שקיבלתם במשרד הפנים (ושיהיה איתכם דרכון או כל תעודה מזהה אחרת שיהיה בכל מקרה),מגיעים לבניין משרד הפנים בליסבון כאן.

💡ממליץ להגיע לפני חמש וחצי…אפילו בארבע וחצי,לעמוד בתור…(התור לפעמים נראה מאיים אבל ברגע שפותחים את הדלתות זה רץ ממש מהר)-נכנסים פנימה,מביאים לפקיד/ה את האישור שקיבלתם במשרד הפנים והוא מביא לכם את הת.ז…פשוט פשוט פשוט.

💡מחדד שוב…יש מקומות שלא מנפיקים בעיר את התעודות-ולכן,גם אם יש לכם תור באותה העיר ותרצו לקבל את התעודה תוך 24 שעות-תצטרכו לנסוע לליסבון כדי להביא את התעודה (אז ממליץ לברר לפני כדי שתכינו את עצמכם או תימנעו מזה ותקבעו תור במקום שבו מנפיקים במקום כמו בליסבון).

🌏אספנו את הת.ז!

  • אז אספנו את הת.ז הפורטוגלי-מגניב!ביחד עם הת.ז,תקבלו טופס עם כל מיני קודים לאתר משרד הפנים הפורטוגלי,שישמש אותכם בעתיד במידה ותרצו לשנות פרטים אישיים,כתובות וכו'…תשמרו על זה.
  • ברגע שיגיע התור להנפקת הדרכון-פשוט מגיעים,נכנסים באותו תהליך פשוט שציינתי קודם,מציגים לפקיד/ה את התעודת תושב שלכם…עושים שוב צילום לדרכון,וזהו!מכאן יש 3 אופציות תשלום לקבלת הדרכון: 60 יורו יגיע תוך 3 ימים, 80 יורו יגיע תוך יומיים,100 יורו אפשר לאסוף את הדרכון כבר באותו היום מהשדה תעופה בחמש וחצי בערב (אותו רעיון…במידה והתור שלכם היה לפני 12 תוכלו לאסוף כבר באותו היום, במידה והתור היה אחרי 12 תוכלו לאסוף בחמש וחצי בערב יום למחרת).

💡תנסו להתחבב על אחד הפקידים כבר בקבלת הת.ז,כך במידה ותרצו להקדים את התור לדרכון, ותגיעו לכניסה למשרד הפנים…אולי הוא יצליח להכניס אותכם אפילו לפני התור שלכם (זה מה שהיה עם אחי,והוא באמת נכנס 4 שעות לפני השעה המתוכננת).

💡שדה תעופה-בליסבון מגיעים לנקודת איסוף הדרכונים,בסך הכל מציגים להם את הטופס אישור שקיבלתם במשרד הפנים (אפילו לא יבקשו ממכם ת.ז אבל כמובן שיהיה בכל מקרה), ופשוט מקבלים את הדרכון בלי יותר מדי בעיות…המיקום בשדה תעופה בליסבון כאן.

יש ת.ז ויש דרכון!!!מברוק!!!

🌏החזרה לישראל:

  • תתבקשו למלא טופס הצהרת בריאות של משרד החוץ 24 שעות לפני הכניסה לישראל-כאן.
  • תתבקשו למלא טופס הצהרת בידוד (במידה ופורטוגל עדיין מדינה אדומה)-תוכלו לעשות זאת גם בנחיתה בישראל אבל מומלץ לסיים עם זה כדי לא להתעכב סתם. את טופס הצהרת הבידוד ניתן למצוא כאן.
  • שדה תעופה בליסבון: תהליך מאוד פשוט בעמדת הצ'ק אין כרגיל…יש להציג את שני הדרכונים. מקבלים את כרטיסי הטיסה,עוברים לעמדת בידוד כרטיס הטיסה, בידוק ביטחוני לתיק וביקורת דרכונים (שלא עושים איתם כלום בתכלס כי הטיסה הבאה שלי הייתה בתוך האיחוד האירופאי ולכן לא חתמו או סימנו כלום).
  • עלייה לטיסה מליסבון לציריך (שווייץ): בנחיתה פשוט היה "משפך" כניסה ל Transport ישירות לדיוטי פרי…בלי בדיקה ביטחונית…ממליץ תמיד (בשווייץ ובכלל) קודם להגיע לשער העליה למטוס שלכם ורק אז להתחיל להסתובב (כדי לוודא שאתם יודעים לאיפה הולכים ומה עושים). ספציפית בציריך-לפני שעוזבים את הדיוטי פרי, מגיעים לביקורת דרכונים-שם מציגים את הדרכון הפורטוגלי (כך בעצם-אזרח אירופאי עוזב את אירופה,והנציג מביקורת הגבולות מסמן,מאחר שהטיסה הבאה היא כבר מחוץ לאירופה ולא בתוך אירופה). ליד שער העלייה למטוס-נדרשים להציג את הצהרת הבריאות,מודדים לכם חום ותיסלם אתם על המטוס!
  • נחיתה בנתב"ג: רגע אחרי שרוול היציאה מהמטוס, תהיה הסתעפות של אזרחים/לא אזרחים ישראליים…אתם כמובן אזרחים אז הולכים לצד הרלוונטי-ממשיכים בתהליך יחסית מהיר של מעבר לביקורת הדרכונים (אותם אלו שאינם אזרחים כבר בהתחלה נכנסים לתהליך בידוק ותשאול מעמיק). בביקורת הדרכונים תתבקשו להראות את טופס הצהרת הבידוד (במידה והגעתם ממדינה אדומה)-במקרה שלי לא ידעתי שצריך למלא אז הפקידה מילאה לי במקום תוך 2 דקות…

💡זהו!יוצאים מנתב"ג אל האוויר הארץ ישראלי-אתם קודם כל אזרחים ישראליים…!אבל היי-גם אזרחים אירופאיים!

💡מזל טוב!!

אז דרך מי עשיתי את תהליך הגשת הבקשה לדרכון?

ליווי בבקשה: אני אישית עשיתי את התהליך דרך אדם מקצוען,סוכן פרטי-הכי זול שתמצאו היום (ממה שאני בדקתי), ויחס אישי. חשוב להדגיש כי דרכו מדובר על ליווי בתהליך-משמע, הוא מסביר לכם מה צריך לעשות…ואתם פשוט עושים (אחת הסיבות שזה גם משמעותית זול יותר מללכת לחברה גדולה), ככה שכל אחד והחלטותיו-יוסי:

ייפוי כוח: אופצייה נוספת למי מבינכם שמעדיף לשלם קצת יותר ופחות להתעסק בניירת (בתכלס זה לא כזה נורא, אבל מבין את אלו שפחות מתלהבים מהנושא)-ממליץ על עו"ד רויטל, שעושה את זה באופן פרטי (לא דרך חברה-ולכן יותר יקר מלעשות עם ליווי,ויותר זול מלעשות בחברה גדולה)-רויטל:

רגע מיוחד שתפסתי בטיסה...נשבע שלא נגעתי!

בחייאת…אם אתם כבר בפורטוגל…לא תטיילו?כמובן שלא אפרט כאן על כל המקומות שהיינו בהם…כדי להתמקד במדריך איסוף הת.ז והדרכון (להמלצות על טיול בפורטוגל שמת לחצן בהמשך)-אבל רק מציין שאתם חייבים להיות במקומות כמו נזרה-עם אחד הגלים הכי גדולים בעולם,באריססיירה שהיא עיירת גלישה ועיירה עתיקה מדהימה עם סצנה מגניבה ממש!לאכול "פאשטל דה נאטה" ועוד מלא דברים באמת מדהימים שאפשר לעשות לראות ולאכול!!תהנו!!

20201104_135645_optimized (1)
נזרה-אמנם הגענו בגל נמוך...סביב 20f אבל המקום הזה יש את הגלים הגבוהים בעולם!!
נזרה...אם יתמזל מזלכם,תגיעו בתחרות גלישת גלי ענק בגבהים של 30 מטרים ויותר!
פאשטל דה נאטה-מאכל מקומי חובה!
אריסיירה-עיירה מדהימה עם סצנה מיוחדת של אווירה!

מדריכים נוספים (טיפים להזמנת טיסות,רשימות ציוד,ביטוחים וכו'), שיעזרו לכם באתר נמצאים ב- "10 טיפים שכל מטייל חייב לדעת"- בקישור.

*ההקשר ל- 10 הטיפים הוא לאוסטרליה, אבל רלוונטי לכל מטייל באשר הוא מטייל.

חסר לכם משהו?חושבים שיש מידע נוסף שיוכל לעזור ל- "נחיתה רכה"??או סתם הצעות לשיפור?נשמח לשמוע!!

מוזמנים להוסיף בתגובות או "ליצור קשר" כדי לשדרג את החוויה של כולנו סביב העולם!! 🙂

תהליך איסוף הדרכון והת.ז-פורטוגל
5/5