צ'ק ליסט יציאה מאוסטרליה

✅צ'ק ליסט יציאה מאוסטרליה✅

❓מה חשוב לעשות לפני שיוצאים מהיבשת??
❓מה צריכים לבדוק?לשים לב?
❓מה לא לפספס כדי שאחר כך לא אצטרך לרדוף אחרי משרדים אוסטרליים?

8 השלבים של צ'ק ליסט יציאה שלכם מהיבשת,וכמה דגשים לחזרה הביתה…פוסט שיעשה לכם סדר (ואני משוכנע שגם יחסוך לכם לא מעט כאב ראש וכסף)👇🏽👇🏽

התחלנו🥳

1️⃣מכירת/תרומת הציוד שנשאר מהטיול-

שכל אחד יעשה את החושבים שלו,לפי כמות הציוד ואיזה ציוד נשאר כמובן..אבל ממליץ להיפתר מהציוד ולהעביר אותו הלאה (אם בתרומה או מכירה הוגנת).

👈🏾אפשר לנסות בקבוצת הפייס-אוסטרליה למטיילים (הקבוצה הגדולה),או בקבוצות בקפקרס באוסטרליה(תחפשו קבוצות Backpackers לפי אזורים וערים..יש המון)-חשוב לרשום מחירים,ומומלץ שיהיו גם תמונות.

👈🏾אפשר לנסות לפרסם בגאמטרי.

👈🏾אפשר לנסות למכור בקבוצות הווטסאפ (רשימת הקישורים ניתן לקבל ב-"צור קשר").

2️⃣מכירת הרכב-

תהליך הקנייה כמובן דומה לתהליך המכירה (מהצד ההפוך)-בגדול,מומלץ להתחיל להתעסק במכירה בין שבועיים לחודש מתכנון העזיבה, ניתן להיכנס למדריך באתר בנושא קניית/מכירת רכבים באוסטרליה-כאן.

3️⃣המרת מטבע-

👈🏾במידה ונשאר לכם כסף אוסטרלי בחשבון בנק או מזומן,עדיף למצוא מטייל/מטיילת,שצריכים את המרת המטבע עוד לפני היציאה שלכם מאוסטרליה (המרת מטבע בין חשבונות אוסטרליים,או החלפת מזומן בתמורה להעברה בחשבונות הישראליים)-כל זה,על מנת לא להתעסק עם העניין הזה בחזרה לארץ (יהיה קצת יותר קשה למצוא את האנשים כשאתם כבר לא ביבשת).
👈🏾בכל מקרה, גם תוכלו לסגור את חשבון הבנק בצורה פשוטה יותר כשאתם בתוך אוסטרליה מאשר מחוצה לה.
👈🏾מומלץ מאוד להסכים על סכום העברה וערך המטבע לפי הערך הייצוגי או כסכום מוסכם על שני הצדדים,כדי למנוע אי נעימויות).
👈🏾קבוצות המרת מטבע בווטסאפ:
המרת מטבע 1 📍

המרת מטבע 2 📍

4️⃣סגירת חשבון בנק-

👈🏾במידה ואתם עם ויזת חופשה ועבודה:
אם יש לכם קרן פנסיה באותו בנק (וזה חשוב לדעת גם אם יש לכם במקום אחר) אז למשוך את מה שאתם זכאים לו, כדי שהכסף לא יישב שם סתם..בקשר למשיכת ואחוזי המשיכה מקרן הפנסיה ומיסי מדינה,ניתן לקרוא במדריך החזרי מיסים-כאן.

טיפ:
לזכור-אם עדיין לא השלמתם את תהליך החזר המס שלכם (מיסי פנסיה ומיסי מדינה), אל תסגרו את החשבון,מאחר וההחזר מגיע לחשבון הבנק שלכם (אבל כן לקפוץ לבנק שלכם על מנת לקבל מהם הסבר על תהליך סגירת החשבון מחוץ לאוסטרליה).

👈🏾במידה ואתם עם ויזת תייר:
דבר שני הייתי מוציא את כל הכספים שיש לכם בחשבון ולא משאיר שם דולר..

ברוב הבנקים באתר שלהם יש אפשרות ליצור קשר צ'אט אונליין עם נציג של הבנק, זה ממש פשוט קל ומהיר.
ככל הנראה יבקשו צילום דרכון וכרטיס קשיח ולרשום שאתם רוצים לסגור את החשבון.

אם יש לכם אפשרות לסגור את החשבון עוד לפני עזיבתכם את אוסטרליה- אז פשוט לקפוץ לאחד מסניפי הבנק שלכם, וכך לקצר ולסיים את התהליך מהר 🙏🏽😊

5️⃣כרטיס סים-

👈🏾לוודא שאין לכם הוראת קבע לחברת הסלולאר האוסטרלית-מעבר לזה, אין שום דבר מיוחד שצריכים לעשות 😊.

6️⃣החזרי מיסים-

שלושה תחומי מיסים שיכולים להיות רלוונטיים:

👈🏾החזר מס על מוצר שנקנה: החזר של עד 9.8 אחוז,בקניית מוצר מעל 300 דולר,ב-60 ימים שלפני הטיסה.

👈🏾החזר מיסי מדינה: במידה והפרישו לכם מעל 15 אחוז מיסים בפייסליפ (בעלי וורקינג הולידיי ויזה), תוכלו להיות זכאים להחזר המס עד לגובה של ה-15%. את ההחזר מבצעים בקלות דרך ה- MyGov (מומלץ להירשם לאתר לפני היציאה מהיבשת). החזר המס מתבצע בסוף שנת המס בין 1.7-31.10 😊.

👈🏾מיסי פנסיה: תהיו זכאים למשוך עד 35% מהקרן,בסוף מועד פקיעת תוקף בויזה שלכם. יש ליצור קשר עם קרן הפנסיה, ניתן גם למשוך דרך ה- MyGov (מומלץ להירשם לאתר לפני היציאה מהיבשת).

הסבר מלא על החזרי מיסים באוסטרליה נמצא-כאן.

7️⃣ביטוח חול-

👈🏾במידה וחזרתם לישראל לפני תום הביטוח,ברוב המוחלט של חברות הביטוח הישראליות ניצן לקבל החזר על תקופת הזמן שבה לא מימשתם את הביטוח (מהיום שבו נחתתם),ע"י הצהרה על כניסה למדינה (תשמרו את הפתק של ביקורת הדרכונים).

👈🏾אם מאבדים את הפתק שמקבלים בביקורת גבולות, נכנסים לאתר, ומבקשים דוח כניסות ויציאות. מגיע תוך שבועיים בדואר, וזו גם כן הוכחה שחזרתם.

8️⃣טיפ.....

סכמו לעצמכם את הטיול-בראש,במחברת…באיזו דרך שתרצו-אבל תזכרו שקל מאוד לחזור "לשגרת החיים" ולשכוח את מה שעברתם…ויש לא מעט תובנות שהגעתם אליהם במהלך הטיול-אני די משוכנע שתרצו לסגל לעצמכם בהמשך הדרך…אז שנייה לפני שאתם עוברים לחוויה הבאה שלכם בחיים-תקדישו כמה שעות/ימים,ותהיו גאים בעצמכם על החוויה המשוגעת שעברתם😎

פספסתי משהו?יש לכם רעיון או משהו להוסיף??מוזמנים ליצור קשר אחדד את הנושא🙏🏽

באהבה ענקית🥳
ועוד שניםםםםםם של חוויות לכולם❤

צ'ק ליסט יציאה מאוסטרליה
5/5